-
عوامل کلیدی موفقیت Key Success Factors
پنجشنبه 11 بهمنماه سال 1397 13:13
عوامل کلیدی موفقیت KSF عوامل کلیدی موفقیت KSF : Key Success Factors ، مهمترین عنصر برای دستیابی سازمان به موفقیت است. اگر بتوانید عوامل موفقیت کلیدی را دقیق بشناسید و برای تحقق آن روبهجلو حرکت نمایید، احتمال اینکه سازمان شما به موفقیت دست یابد، افزایش مییابد. ما در این مقاله عوامل کلیدی موفقیت را از جنبههای...
-
ساخت نام برند زیبا جذاب متفاوت
شنبه 6 بهمنماه سال 1397 20:26
ساخت نام برند زیبا ، جذاب و متفاوت ساخت نام برند زیبا جذب و متفاوت نیاز به دانش و مهارتی دارد که مبتنی بر استراتژی مدیریت برند است. در این مقاله قصد داریم تا به موارد زیر پاسخ دهیم : نام برند چیست ؟ انواع نام برند نام برند بنیانگذار ( نام مؤسس ) نام برند توصیفی نام برند ساختهشده نام برند استعارهای نام برند مخفف نام...
-
طرح توجیهی رستوران ایتالیایی ۷ ستاره در تورنتو کانادا
چهارشنبه 3 بهمنماه سال 1397 08:41
طرح توجیهی رستوران ایتالیایی ۷ ستاره طرح توجیهی رستوران ایتالیایی ۷ ستاره توسط گروه سرمایه گذاری ا.ت به تیم مشاوران مدیریت ایران واگذار شد . در این طرح توجیهی ( بیزینس پلن Business Plan ) باید بتوانیم برای جذب یک شرکت ایتالیایی این طرح را به صورت حرفه ای توجیه نماییم. زیرا گروه سرمایه گذاری قصد دارد تا تمام...
-
برند لاکشری Luxury Brand
شنبه 29 دیماه سال 1397 14:12
برند لاکشری Luxury Brand برند لاکشری ( تلفظ اشتباه : لاکچری ) یکی از آن مفاهیم مدیریت برند است که دامنههای فراگیر در 5 دهه گذشته داشته است که توجه مدیران ارشد، مشاوران و دانشگاهیان را به خود جلب کرده است. اگر به لیست برندهای لاکشری بینالمللی را بررسی نمایید ، سوال مهمی که به وجود میآید ، این است : چگونه میتوانند...
-
طرح توجیهی تجهیزات پزشکی
پنجشنبه 20 دیماه سال 1397 22:03
طرح توجیهی تجهیزات پزشکی ( وسایل پزشکی ) طرح توجیهی تجهیزات پزشکی توسط شرکت ANX برای دریافت نمایندگی انحصاری یک محصول پزشکی از کشور آلمان به تیم مشاوران مدیریت ایران سفارش داده شد. این شرکت آلمانی یکی از 5 شرکت مطرح در جهان است و تاکنون به هیچ شرکت ایرانی نمایندگی انحصاری نداده است و هر محصولی که از آن در ایران بوده...
-
تفاوت بین هویت برند و مدیریت برند ( عناصر هویت برند )
پنجشنبه 20 دیماه سال 1397 11:43
تفاوت بین هویت برند و مدیریت برند تفاوت بین هویت برند و مدیریت برند یکی از ابهامات کافرمایان است. به این معنا که افراد غیر متخصص در حوزه مدیریت برند مانند طراحان وب سایت ، طراحان لوگو و حتی افرادی که از گرایشات متفاوت مدیریت به جز بازاریابی فارغ التحصیل شدهاند و اطلاع دقیقی از مدیریت برند ندارند ، یک اشتباه را به یک...
-
تکنیک فروش حرفهای
جمعه 30 آذرماه سال 1397 00:04
تکنیک فروش حرفهای تکنیک فروش قدیمی فروش ، مانند یک چاقو کند است که شاید ببرد ، اما خیلی سخت و نه خیلی تمیز . مشتریان امروز بسیار هوشیار و آگاه هستند. مشتری متنفر است که به او فروخته شود ، مشتری میخواهد که بخرد. یعنی آزادی عمل و حق انتخاب داشته باشد. قبل از هر چیز باید گفت که تکنیک فروش حرفهای ، پیرامون هنر برقراری...
-
چگونه طرح توجیهی بنویسیم ؟ – محتوا و ساختار الگوی پایه [ قسمت دوم ]
پنجشنبه 22 آذرماه سال 1397 07:24
چگونه یک طرح توجیهی بنویسیم ؟ در بخش اول این موضوع، “ چگونه یک طرح توجیهی بنویسیم “، ما نکاتی را که باید قبل از دست به کار شدن برای نوشتن یک طرح توجیهی مدنظر قرار دهیم را مورد بحث قراردادیم. اکنون با نگاه کردن به این موضوع که یک طرح توجیهی حرفهای چه شکلی باید باشد کار را پیش میبریم. یک طرح توجیهی آنچه باید انجام...
-
چگونه طرح توجیهی بنویسیم ؟
سهشنبه 20 آذرماه سال 1397 18:14
چگونه طرح توجیهی اقتصادی بنویسیم ؟ طرح توجیهی ( طرح کسب و کار تجاری ، بیزینس پلن Business Plan ) طرح توجیهی اگر به صورت حرفهای برای کسبوکار کوچک شما نوشته شده باشد ، میتواند یکی از مهمترین اسناد دستیابی به موفقیت باشد. متاسفانه، بسیاری از صاحبان کسبوکارهای کوچک این فرایند را دشوار و گیج کننده مییابند. نوشتن یک...
-
مدیر فروش موفق
سهشنبه 13 آذرماه سال 1397 16:39
مدیر فروش موفق کیست ؟ مدیر فروش موفق دارای ویژگیها و مهارتهای بسیار مهم و حساس در حوزه مدیریت فروش است. به عنوان یک مدیر فروش ، وی باید مسئولیت رهبری و مربیگری تیم فروش را تا دستیابی اهداف سازمان در مسیر رسیدن به درآمد مناسب برای سازمان بر عهده گیرد. کارهای یک مدیر فروش موفق را میتوان در سه عنوان اصلی دستهبندی...
-
آمیخته بازاریابی علی بابا Alibaba.com
جمعه 18 آبانماه سال 1397 14:31
آمیخته بازاریابی علی بابا Alibaba.com آمیخته بازاریابی علی بابا marketingmix را اگر بررسی نماییم. آمیخته بازاریابی / آمیزه بازاریابی این برند با وجود عظمت این شرکت ، خیلی هم پیچیده نیست. این شرکت یکی از بزرگترین شرکتهای فعال در حوزه تجارت الکترونیک در جهان است و از نظر ترافیک Alibaba.com جزء 20 سایت اول جهان است.این...
-
تاریخچه بازاریابی ( تاریخچه اندیشه بازاریابی با نگاه پژوهشی و کاربردی )
پنجشنبه 19 مهرماه سال 1397 22:12
تاریخچه بازاریابی History of Marketing این مقاله برگرفته از کتاب تاریخچه بازاریابی است که به بررسی ماهیت تحقیقهای تاریخی در حوزه بازاریابی ، و اینکه چرا این تحقیقات باید برای محققان بازاریابی اهمیت داشته باشند، و رویکردهای مختلف در خصوص مطالعه پیشینه اندیشههای بازاریابی ، و سازماندهی میپردازد. تحقیقات تاریخی در...
-
نوشتن طرح کسب و کار تجاری – ۵ نکته طلایی در یک بیزینس پلن موفق
پنجشنبه 19 مهرماه سال 1397 22:10
نوشتن طرح کسب و کار تجاری ( بیزینس پلن ، طرح توجیهی Business Plan ) نوشتن طرح کسب و کار تجاری ( بیزینس پلن ، طرح توجیهی Business Plan ) موفق یکی از نیازهای یک کارآفرین است . اما سوالی که بسیار از ما پرسیده میشود که بعد از نوشتن طرح کسب و کار تجاری ، این سند چند صفحه است ؟ سه صفحه یا سی صفحه ؟ باید گفت که چیزی که مهم...
-
کتاب تاریخچه اندیشه بازاریابی The History of Marketing Thought
دوشنبه 16 مهرماه سال 1397 13:43
کتاب تاریخچه اندیشه بازاریابی The History of Marketing Thought تالیف و ترجمه دکترسیدرضاآقاسیدحسینی / سیده فاطمه آقاسیدحسینی نویسندگان این کتاب بر این باورند که پژوهش تاریخی نقش اساسی در رشته بازاریابی دارد. زیرا پژوهش تاریخی درک ما از بازاریابی گسترش داده و عمیق تر می نماید. بدون آگاهی تاریخی، عملا اهمیت دانش جدید در...
-
کتاب تاریخچه اندیشه بازاریابی The History of Marketing Thought
دوشنبه 16 مهرماه سال 1397 13:42
کتاب تاریخچه اندیشه بازاریابی The History of Marketing Thought تالیف و ترجمه دکترسیدرضاآقاسیدحسینی / سیده فاطمه آقاسیدحسینی نویسندگان این کتاب بر این باورند که پژوهش تاریخی نقش اساسی در رشته بازاریابی دارد. زیرا پژوهش تاریخی درک ما از بازاریابی گسترش داده و عمیق تر می نماید. بدون آگاهی تاریخی، عملا اهمیت دانش جدید در...
-
هفت رفتار موثر فروشنده حرفهای اثربخش
پنجشنبه 22 شهریورماه سال 1397 14:31
هفت رفتار موثر فروشنده حرفهای اثربخش مشتریان حرفهای دائما در حال بررسی هستند . این بررسی شامل کل بازار ، بودجه شرکتها و اجزای مختلف آن و کارکنان آنان است. زیرا مشتری حرفهای به دنبال کار با سازمان موفق و حرفهای است . شاید این دنیای پر از اطلاعات برای یک فرد معمولی پیچیده و تازگی داشته باشد، اما برای یک فروشنده...
-
پیاده سازی برنامه بازاریابی موفق
جمعه 9 شهریورماه سال 1397 19:29
پیاده سازی برنامه بازاریابی موفق پیاده سازی برنامه بازاریابی به روش صحیح و مناسب با نیاز بازار ، یکی از دغدغههای اصلی سازمانها است.ابتدای هر سال ، سازمانها به خود شرکتها به خود این قول را میدهند که امسال برنامه بازاریابی Marketing Plan خود را به شکلی مناسب تدوین نمایند ، اما هرگز آن زمان نرسیده است. برنامه...
-
آمیخته بازاریابی ( آمیزه بازاریابی ) ۲۱P’s of Marketing Mix
سهشنبه 30 مردادماه سال 1397 13:03
آمیخته بازاریابی ( آمیزه بازاریابی ) ۲۱P’s of Marketing Mix آمیخته بازاریابی ، آمیزه بازاریابی ، ترکیب عوامل بازاریابی آمیخته بازاریابی Marketing Mix چیست ؟ آمیخته بازاریابی ( آمیزه بازاریابی ) Marketing Mix ا ز مهمترین مفاهیم بازاریابی است . بازاریابان حرفهای و متخصصین از آمیخته بازاریابی برای تعیین استراتژی...
-
انواع لوگو حرفه ای
شنبه 30 تیرماه سال 1397 09:52
انواع لوگو حرفه ای ( لوگو تایپ | حرف تغییر شکل یافته | مفهومی | نشانهگذاری | پویا ) انواع لوگو حرفه ای یکی از سوالات رایج کارفرمایان ماست. پیشتر هم در خصوص انواع لوگو در همین سیایت منتشر نمودهایم. اما با توجه به سوالات فراوانی که به دست میرسد ، بر آن شدیم که از یک نقطه دیگر انواع لوگو حرفه ای را مورد بررسی قرار...
-
فرایند فروش Sales Process
دوشنبه 7 خردادماه سال 1397 18:15
فرایند فروش Sales Process فرایند فروش چیست ؟ فرایند فروش به طورکلی شامل تعریف مشتری جستو برای اطلاعات مشتری تماس با مشتری معرفی محصول حل مشکلات فروش مدیریت اعتراضات بستن قرارداد / پایان دادن به فروش عملیات بعد از فروش که پیگیری پس از فروش فرایند فروش ( تعیین رویه و خط مشی فروش ) یکی از نکات بسیار حیاتی مدیریت فروش...
-
تکنیک و مهارت فروشندگی حرفهای برای موفقیت فروشندگان
دوشنبه 6 فروردینماه سال 1397 19:52
تکنیک و مهارت فروشندگی حرفهای تکنیک و مهارت فروشندگی حرفهای یکی از مواردی است که تیم مشاوران مدیریت ایران در خصوص آن مطالب بسیاری ارائه شده است که از ابعاد گوناگونی نیازهای فروش و فروشندگی را به صورت علمی و عملی تحلیل نمودهایم. زمانی که مقالات و سمینارهای بینالمللی ( برگزار شده در اروپا و آمریکای شمالی ) را بررسی...
-
تفاوت لوگو با برندینگ
دوشنبه 28 اسفندماه سال 1396 16:39
تفاوت لوگو با برندینگ تفاوت لوگو با برندینگ در چیست ؟ آیا فقط با طراحی یک لوگو ، برندینگ شما انجام شده است ؟ آیا پس از طراحی لوگو و با شروع تبلیغات ، میتواند گفت که ما در حال برندینگ هستیم ؟ همه اینها سوالات ذهن یک مدیرعامل است. پیشتر در یک مقاله توضیح دادیم که ” برند چه چیزی نیست ؟ ” و همچنین ۱۰ دلیل که چرا برند...
-
مهارتهای فروش
پنجشنبه 26 بهمنماه سال 1396 21:36
مهارتهای فروش در ادامه قسمت اول در خصوص مهارت فروش ، به تشریح سایر انواع مهارتهای فروش خواهیم پرداخت . این مهارتهای فروش به اثربخشی تیم فروش کمک شایابی خواهد نمود. هنر سوال پرسیدن یک فروشنده حرفهای ، مذاکره فروش را با چند سوال آغاز مینماید. پرسیدن سوالات مناسب و هدفمند ، یکی از مهارتهای فروش است. سوال پرسیدن ،...
-
تعریف بازاریابی شبکهای ( نتورک مارکتینگ Network Marketing )
جمعه 13 بهمنماه سال 1396 11:58
تعریف بازاریابی شبکهای ( نتورک مارکتینگ Network Marketing ) بازاریابی شبکهای یا بازاریابی چند سطحی Multi-level marketing یکی از انواع بازاریابی است که از دید مخزن کاریابی آمریکا به این صورت تعریف میگردد : نوعی از استراتژی فروش است که یک شرکت ، محصولات خود را بدون حضور واسط ( عمدهفروش / خردهفروش ) و حتی بدون...
-
برندینگ شخصی چیست ؟ ( برندسازی شخصی , پرسنال برندینگ Personal Branding )
شنبه 7 بهمنماه سال 1396 15:43
برندینگ شخصی چیست ؟ برندینگ شخصی یا پرسنال برندینگ این روزها خیلی مهم شده است و شایان ذکر است که برنامهریزی این مبحث در حوزه مدیریت برند انجام میشود. برندسازی شخصی به فرایند تحلیل ، درک و ساخت تصویر ذهنی جهان برونی از شماست ( شکل دادن به طرز تلقی و نحوه نگرش دنیای بیرونی شما ) .
-
انتخاب اسم شرکت
شنبه 30 دیماه سال 1396 13:31
انتخاب اسم شرکت انتخاب اسم شرکت ، مهمترین قسمت تصمیمگیری در شروع فرایند کسبوکار یک استارتاپ ( شرکت تازه تاسیس ) است. اسم شرکت میتواند تاثیر شگرفی بر مشتریان و سرمایهگذاران داشته باشد که با توجه به جهانیشدن اقتصاد و نزدیک شدن روابط تجاری ، اسم شرکت نیز یک عنصر جهانی است. گاه برخی افرادی اسمی برای شرکت خود انتخاب...
-
مهمترین خواسته مشتری در بازاریابی شرکت با شرکت B2B
جمعه 22 دیماه سال 1396 11:10
خواسته مشتری بازاریابان همچنان در پی آن هستند که مهمترین خواسته مشتری و اولویتهای آنان را درک و طبقهبندی نمایند تا بتوانند نقاط ضعف محصولات و خدمات خود را شناخته و با خواسته مشتری برطرف نمایند، زیرا که موجب افزایش میزان رضایت مشتری خواهد شد. نتایج تحقیقات موسسه CMO Council نشان میدهد که مهمترین خواسته مشتری در...
-
موفقیت در فروش – شش نکته طلایی موفقیت در فروش
یکشنبه 17 دیماه سال 1396 23:51
موفقیت در فروش – شش نکته طلایی موفقیت در فروش
-
محصول کپی برداری شده Me-too product چیست ؟
پنجشنبه 30 آذرماه سال 1396 23:49
محصول کپی برداری شده محصول کپی برداری شده Me too product عبارت است از کپی نمودن یک محصول خاص و شناخته شده توسط رقیب. در ادبیات مدیریت برند به آن “سارق تداعی برند” گفته میشود. برنامه معرفی و رقابت این کالا یا خدمت با کالای اصلی را تحت عنوان بازاریابی محصول کپی برداری شده ( بازاریابی محصول تقلیدشده / بازاریابی محصول...
-
رسانه تبلیغاتی ( کانال تبلیغاتی ) Advertising Media چیست ؟
دوشنبه 27 آذرماه سال 1396 13:18
رسانه تبلیغاتی رسانه تبلیغاتی Advertising Media اشاره به کانالها یا رسانههایی دارد که تبلیغ در بستر آن انجام میشود. رسانه آن چیزی که موجب میشود ، چیزی از یکجا به جای دیگر برسد. مثل سیم مسی رسانه الکتریسیته است و جریان الکتریکی را از باطری به لامپ میرساند. رسانه تبلیغاتی برای بیان یک پیام انگیزاننده دست به تولید...