مشاوره مدیریت IranMCT

تیم مشاوران مدیریت ایران Iran Management Consultants Team

مشاوره مدیریت IranMCT

تیم مشاوران مدیریت ایران Iran Management Consultants Team

برندینگ 360

برندینگ 360 درجه چیست ؟

برندینگ 360 درجه عبارت است از برنامه‌ریزی جامع استراتژیک برند ، به صورتی که برند به صورت دائم در دسترس و قابل رویت باشد . برندینگ 360 درجه با محوریت مشتری و با فلسفه تمایز طرح‌ریزی می‌شود. برندینگ 360 درجه تمرکز بر سازمان و ذی‌نفعان آن دارد.

برندینگ 720 درجه چیست ؟

برندینگ 720 درجه عبارت است از طراحی یک برنامه جامع استراتژیک در قالب برندینگ 360 درجه به اضافه برنامه‌ای در تمرکز بر لایه دوم ذینفعان سازمان است. برندینگ 720 درجه دارای دو محور مرکزی است. مشتری و خانواده.

در هر دو نوع از برندینگ ، هدف شناسایی و درگیری مشتریان داخلی و خارجی سازمان با برند سازمان است. برندینگ 720 درجه بر ابزاری تبلیغات دهان به دهان بسیار متکی است تا بتواند تصویر برند مناسب را ایجاد نماید .برندینگ 360 درجه / برندینگ 720 درجه ، هردو بر استفاده از ارتباطات یکپارچه بازاریابی و استفاده از وب نسخه 2 بسیار تاکید می‌نماید. ارتباطات یکپارچه بازاریابی یک مفهوم مشتری‌گرا است که تمرکز آن بر استفاده از ابزارهای آنلاین و آفلاین برای جذب و هیجان‌زده کردن مشتریان است. ارتباطات یکپارچه بازاریابی هرگز به دنبال استفاده از رسانه‌های غیر معتبر برای انتقال پیام خود نیست.در وب 2.0 نیز توجه و تمرکز بر رضایت مشتریان آنلاین و رسانه‌های اجتماعی دارد که می‌تواند مرزهای برند را درنوردد.

در برندینگ 720 درجه عناصری مانند تبلیغات چاپی ، رسانه‌های دیجیتال ، رسانه‌های جمعی ، ایمیل ، … استفاده می‌شود. یک مدیر برند باید اطمینان حاصل نماید هر یک از این عناصر بر اساس استراتژی مدیریت برند ، پیام برند را به مخاطب منتقل نماید. پیش‌تر در مقاله‌ای بیان شده که چرا مدیریت برند جایگزین بازاریابی خواهد شد . زیرا شرکت‌های بزرگی مانند P&G یا Nestle به ترکیب برندینگ 360 درجه با ارتباطات یکپارچه بازاریابی رسیده‌اند.

برندینگ 360 درجه برندینگ 720 درجه Branding

عناصر اصلی برندینگ 360 درجه

اگر دی ان ای برند  Brand DNA در یک شرکت معتبر مانند اپل یا گوگل را بررسی نمایید خواهید دید که در برندینگ 360 یا 720 درجه خود ، 3 عنصر اصلی را مدنظر داشته‌اند :

  • ارزش

شرکت شما برای چه حضور دارد ؟ ویژگی‌های کلیدی محصولات و خدمات شما شامل چه مواردی می‌باشد ؟ کارکنان شما باید دارای چه خصوصیاتی باشند ؟ نقطه نظرات شما نسبت به جوامع حاضر در رسانه‌های اجتماعی چیست و همچنین مکان‌هایی که به لحاظ فیزیکی حضور دارید ؟


ادامه :  برندینگ 360 درجه و برندینگ 720 درجه

تعریف ارتباطات یکپارچه بازاریابی

تعریف ارتباطات یکپارچه بازاریابی IMC چیست؟

ارتباطات یکپارچه بازاریابی IMC عبارت است از ایجاد هماهنگی بین عناصر متعدد ترفیع ( پروموشن Promotion ) است و دیگر فعالیت‌های ارتباطی با مشتریان سازمان است. اساس و ریشه ارتباطات یکپارچه بازاریابی به عنوان یک ابزار در مسیر پیاده سازی اهداف ارتباطی سازمان است که اصطلاحا آن را آمیخته ترفیع Promotional Mix می‌نماییم. خود آمیخته ترفیع بخشی از  آمیخته بازاریابی با آمیزه بازاریابی Marketing Mix است

ارتباطات یکپارچه بازاریابی از تبلیغات Advertising ، ترفیع فروش Sales Promotion ، روابط عمومی PR ، فروش شخصی Personal Selling ، رویدادهای بازاریابی ، بازاریابی چریکی و دیگر موارد بر این برقراری ارتباط استفاده نمایند.

آمیخته ارتباطات بازاریابی Marketing Mix Communications

ارتباطات یکپارچه بازاریابی IMC : Integrated Marketing Communications promotion mix

ادامه مطلب :   IMC