مشاوره مدیریت IranMCT

تیم مشاوران مدیریت ایران Iran Management Consultants Team

مشاوره مدیریت IranMCT

تیم مشاوران مدیریت ایران Iran Management Consultants Team

برند لاکشری Luxury Brand

برند لاکشری Luxury Brand

برند لاکشری ( تلفظ اشتباه : لاکچری ) یکی از آن مفاهیم مدیریت برند است که دامنه‌های فراگیر در 5 دهه گذشته داشته است که توجه مدیران ارشد، مشاوران و دانشگاهیان را به خود جلب کرده است. اگر به لیست برندهای لاکشری بین‌المللی را بررسی نمایید ، سوال مهمی که به وجود می‌آید ، این است : چگونه می‌توانند برندهای لاکشری موفقی را به وجود آورد ؟

http://iranmct.blog.se

https://yaplog.jp/branding2050

https://plaza.rakuten.co.jp/marketingbrand

https://iranmct.hatenablog.com

 

چگونه این برندهای لاکشری معتبر خود را در طول زمان و فضا توسط مشتریانشان ، توسعه داده‌اند ؟ کدام عوامل کلیدی موفقیت به یک برند خاص اجازه داده است تا رهبری و سیطره بر بازار و صنعت خود را در دست گیرد ؟

اگرچه به سوالات متعددی در حوزه برندسازی لاکشری در طول زمان به طور مرتب و مجزا در کتب و مقالات علمی پاسخ داده شده است اما همچنان، سازمان‌ها به دنبال مدیر برندی در سراسر جهان هستند که در رزومه کاری خود، کار روی برندی موفق و شناخته را دارند. اگر دقت نمایید ، تعداد برندهای لاکشری که توانسته‌اند از طریق روانشناسی مصرف کننده ، مصرف‌کننده خود را در دست خود بگیرند و آنان را حفظ نمایند، بسیار محدود و در چندین دهه قبل به وجود آمده‌اند.

با وجود حجم عظیمی از برندها ، ظهور یک برند لاکشری جدید و موفق ، کاری بسیار سخت است. ایجاد جایگاهی منحصربه‌فرد با تمرکز بر بازاریابی گوشه‌ای (  بازاریابی نیش ) در بازاری بسیار بزرگ، برند لاکشری را با مشکلات بزرگ‌تر و هزینه‌های سرسام‌آورتری روبرو می‌نماید. برند لاکشری در این حالت باید تمام‌قد هم با رقبای دور و نزدیک خود به مقابل کنونی بپردازد و هم بتواند خلاقیت و نوآوری را برای آینده در خود داشته باشد.

با افزایش رقابت و روند تغییرات کالا، شرکت‌ها از همیشه بیشتر به دنبال ایجاد برندهای قوی، به ویژه برندهای لوکس هستند زیرا که می‌توانند منبع درآمدی خویش را افزایش دهند. برند لوکس از طریق برندینگ به دنبال افزایش ارزش کلی برند و تقویت پایه مشتریان وفادار خویش هستند. با این حال، ساخت برندهای لوکس بسیار چالش‌برانگیز است.

با توجه به این چالش‌های ذاتی، شرکت‌ها چگونه می‌توانند برندهای لاکشری خود را در کلاس جهانی تولید و عرضه نمایند ؟ اینکه بتوان به‌طور هم‌زمان مشتریان کلیدی را جذب و تمایز خود را حفظ نمایند ، بسیار مهم است.

در این مقاله سعی خواهیم نمود تا چهارچوب عملی به مدیران اجرایی و مدیران برندها به‌منظور تقویت برند لاکشری خویش بر اساس گام‌های استراتژیک کلیدی و اساسی مشخصی بردارند. این گام‌ها شامل 5 گام اساسی است که می‌تواند موجب تسهیل فرایند رسیدن به یک برند لاکشری گردد.

ادامه :  برند لاکشری Luxury Brand ( برند لاکچری )

طرح توجیهی تجهیزات پزشکی

طرح توجیهی تجهیزات پزشکی  ( وسایل پزشکی )

طرح توجیهی تجهیزات پزشکی توسط شرکت ANX برای دریافت نمایندگی انحصاری یک محصول پزشکی از کشور آلمان به تیم مشاوران مدیریت ایران سفارش داده شد. این شرکت آلمانی یکی از 5 شرکت مطرح در جهان است و تاکنون به هیچ شرکت ایرانی نمایندگی انحصاری نداده است و هر محصولی که از آن در ایران بوده است ، به صورت غیرمستقیم و فقط تحت عنوان فروش محدود در بازار ایران وجود داشته است.

طرح توجیهی تجهیزات پزشکی ( وسایل پزشکی )

این طرح توجیهی ( طرح کسب‌وکار Business Plan ) باید بتواند شرکت آلمانی فروشنده تجهیزات پزشکی را قانع نماید که شرکت ANX یک شرکت معتبر و قابل اعتماد و اطمینان است. این طرح توجیهی باید بتواند نشان دهد که این شرکت می‌تواند تعهدات مالی ، بازاریابی ، فروش و برندسازی شرکت آلمانی بر اساس استاندارد آنان و با یک برنامه ایرانی ، می‌تواند به پیش ببرد. ما با ارائه یک طرح توجیهی بر اساس استانداردهای اتحادیه اروپا و آمریکای شمالی ، به صورت کامل و بر اساس اعداد و ارقام حقیقی ، این مسئله را برای آن شرکت تشریح نمودیم . شرکت ANX توانست این نمایندگی در مدت 3 ماه از آن شرکت دریافت نماید.

طرح توجیهی تجهیزات پزشکی

تفاوت بین هویت برند و مدیریت برند ( عناصر هویت برند )

تفاوت بین هویت برند و مدیریت برند

تفاوت بین هویت برند و مدیریت برند یکی از ابهامات کافرمایان است. به این معنا که افراد غیر متخصص در حوزه مدیریت برند مانند طراحان وب سایت ، طراحان لوگو و حتی افرادی که از گرایشات متفاوت مدیریت به جز بازاریابی فارغ التحصیل شده‌اند و اطلاع دقیقی از مدیریت برند ندارند ، یک اشتباه را به یک دانش و یک فرهنگ تبدیل نمودند.

مدیریت برند هویت برند brand identity Brand management

این اشتباه بزرگ در یک جمله میتوان بیان نمود : برند یعنی طراحی لوگو و سربرگ . حال آنکه این موارد جزیی اط هویت بصری برند بوده ( منابع هویت برند ) و نه تمام آن . در ضمن هویت بصری خود بخشی از برند است.

این مشکل دو بعد دارد :

  1. طراحان سودجو : افرادی که با داشتن توانایی کار با نرم افزارهای گرافیکی ، تلاش دارند که با طراحی لوگو سربرگ به سود کلا برسند
  2. مدیران ناآگاه : مدیرانی که همه چیز برایشان فروش است ، آنان اطلاع ندارند ( نمیخوانند و یا نمیپرسند ) که با خرید ارزان یک لوگویا سربرگ ، شما برند نیستید.

در مقاله ای نیز پیشتر توضیح دادیم که لوگو همان برند نیست.  شما اگر سری به سایتهای طراحی لوگو بزنید ، خواهید دید که همگی ، پیشنهاد طراحی عناصری هویت بصری برند را نیز دارند. اما آیا مگر میشود بدون استراتژی برند ، فردی برای شما هویت بصری طراحی نماید ؟ در هیچ کجای جهان ، جز در ایران این اتفاق رخ نمیدهد.

البته اگر آنان بعد از خواندن این مقاله، ادعای نوشتن استراتژی برند هم برای شما ننمایند !!

برند هویت برند هویت بصری برند مدیریت برند

تفاوت بین هویت برند و مدیریت برند چیست ؟

درک این تفاوت بسیار مهم است. زیرا با درک تفاوت بین هویت برند و مدیریت برند ، شما میدانید که چه میخواهید و چگونه باید به آن دست یابید. یعنی استراتژی و راه دستیابی به اهداف مشخص میشود. یادتان باشد ثبات ، عامل موفقیت است ، برای اینکه کسب و کار شما به ثبات برسد باید استراتژی داشته باشید.

اگر مقالات و کتابهای دهه 60 یا 70 را مطالعه نمایید ، خواهید دید که به علت محدودیت در رسانه‌های تبلغاتی ، مشریان به راحتی در معرض پیام های قرار میگرفتند ، اما امروز با حجم بالای رسانه ، مصرف کنندگان در هر لحظه با چند برند در چند رسانه مواجه هستند.

نقاط تماس متفاوت و متعددی مانند باید اطمینان حاصل نمایید که هویت برند در تمام این رسانه‌های تبلغاتی ATL , BTL,TTL به یک شیوه استاندارد دیده شود ( بیزینس کارت ، وب سایت ، بیلبورد ، رادیو ، تلویزیون ، شبکه های اجتماعی ، روزنامه ، مجله ، نمایشگاه ، بسته بندی ، ….. )

و از سوی دیگر این هویت برند باید دارای پیامی باشد که آن پیام باید در راستای استراتژی بازاریابی و فروش سازمان خلق شده باشد. همچنین استراتژی بازاریابی و فروش باید در راستای استراتژی کلان از پیش مشخص شده باشد.

پیچیده شد ؟ بله – همینطور است

ادامه مطلب  :  تفاوت بین هویت برند و مدیریت برند ( عناصر هویت برند )