مشاوره مدیریت IranMCT

تیم مشاوران مدیریت ایران Iran Management Consultants Team

مشاوره مدیریت IranMCT

تیم مشاوران مدیریت ایران Iran Management Consultants Team

آمیخته بازاریابی ( آمیزه بازاریابی ) ۲۱P’s of Marketing Mix

آمیخته بازاریابی ( آمیزه بازاریابی ) ۲۱P’s of Marketing Mix

آمیخته بازاریابی ، آمیزه بازاریابی ، ترکیب عوامل بازاریابی

آمیخته بازاریابی ( آمیزه بازاریابی ) 21P's of Marketing Mix آمیخته بازاریابی ، آمیزه بازاریابی ، ترکیب عوامل بازاریابی

آمیخته بازاریابی Marketing Mix چیست ؟

آمیخته بازاریابی ( آمیزه بازاریابی ) Marketing Mix از مهمترین مفاهیم بازاریابی استبازاریابان حرفه‌ای و متخصصین از آمیخته بازاریابی برای تعیین استراتژی بازاریابی در جهت  جذب و حفظ مشتری استفاده می‌نمایند . آمیخته بازاریابی از عواملی تشکیل شده است که در کنترل مدیریت هستند. دو مفهوم از معروف‌ترین این مفاهیم  ۴P’s و ۷P’s است.

آمیخته بازاریابی متشکل از چهار عامل اساسی بازاریابی که معروف به ۴p می‌باشد

۴ P’s (Product Marketing Mix):    Product , Price , Place , Promotion

آمیخته بازاریابی متشکل از هفت عامل اساسی بازاریابی که معروف به ۷p می‌باشد

۷ P’s (Service Marketing Mix) :   Place , Price , Promotion , People , Process , Physical Environment , Product


در تحلیل استراتژیک ، معمولاً ۴P’s را برای شرکت‌های تولیدکننده‌ی محصول و ۷P’s برای شرکت‌های خدماتی معرفی می‌نمایند.

۱- محصول Product

باارزش‌ترین چیزی است که به مشتری ارائه می‌گردد اما لزوماً، این محصول، ملموس نیست. اساساً یک شرکت یا یک محصول جدید معرفی و یا محصول کنونی خود را توسعه می‌دهد. شامل : کیفیت، مشخصات 


ادامه :  آمیخته بازاریابی Marketing Mix چیست ؟ ( ۲۱p بازاریابی , ۴p بازاریابی , ۷p بازاریابی )