مشاوره مدیریت IranMCT

تیم مشاوران مدیریت ایران Iran Management Consultants Team

مشاوره مدیریت IranMCT

تیم مشاوران مدیریت ایران Iran Management Consultants Team

مزیت رقابتی چیست ؟ مزیت رقابتی پایدار چگونه حاصل میشود ؟

مزیت رقابتی Competitive Advantage و مزیت رقابتی پایدار Sustained Competitive Advantage زمانی مورد بررسی قرار میگیرد که سازمان در به دنبال برنامه ریزی استراتژیک و یا حداقل تعیین جایگاه استراتژیک سازمان در میان رقبا است. اینجاست که مشاور مدیریت استراتژیک به سازمان در تعیین مزیت و تقویت آن کمک مینمایند. حال ببینیم که این واژه به چه معناست و چگونه شکل میگیرد.

مزیت رقابتی به چه معناست ؟

به گفته Investopedia، «مزیت رقابتی صرفاً به معنای عوامل منحصربه‌فردی است که به یک شرکت اجازه می‌دهد کالا یا خدمات را بهتر یا ارزان‌تر از رقبای خود تولید کند. توجه داشته باشید که این عوامل به واحد تولیدی این امکان را می‌دهد که در مقایسه با رقبای خود، فروش بیشتری یا حاشیه‌های برتر تولید کند.»

مزیت رقابتی پایدار چیست ؟

به زبان ساده، مزیت رقابتی پایدار به توانایی‌ها، دارایی‌ها یا ویژگی‌های منحصربه‌فرد یک شرکت اشاره می‌کند که بازسازی، تکرار، یا پیشی گرفتن از آنها برای دستیابی به موفقیت یا سهم گیری دشوار است. این مزایا دارایی‌ها، ویژگی‌ها یا توانایی‌های شرکت هستند که کپی برداری یا بهتر از آن بودن دشوار است. مزیت رقابتی پایدار موقعیت برتر یا مطلوب در دراز مدت نسبت به رقبا ایجاد کند.

Competitive Advantage مزیت رقابتی پایدار چیست ؟

مزیت رقابتی چگونه چه کاری میکند ؟

مزیت رقابتی یک ویژگی منحصر به فرد یک شرکت است که ممکن است به راحتی قابل بازسازی نباشد. این به این دلیل است که مزیت رقابتی ویژگی‌ای است که یک کسب‌وکار در طول زمان پرورش می‌دهد.

سه عامل اصلی وجود دارد که می تواند در نحوه شکل گیری و توسعه مزیت رقابتی یک کسب و کار نقش داشته باشد:

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد