چه چیزی مهمتر است : جذب مشتری جدید یا حفظ مشتریان موجود؟
این یک سوال کلاسیک در زمینه فروش و بازاریابی در ذهن هر مدیر فروش یا مدیر بازاریابی است. سوالی است که اکثر مدیران عامل به سرعت با “البته هر دو” به آن پاسخ می دهند.
اما به همین سادگی نیست. منابع محدود هستند و شما باید بتوانید زمان و تلاش برای مشتریان جدید در مقابل کسانی که قبلاً داشته اید را اندازه گیری نمایید. آیا واقعاً 50-50 عدد درستی است؟
طبق یک مطالعه ، شرکت ها بیش از حفظ مشتری بر جذب مشتری جدید تمرکز دارند ، حتی اگر جذب مشتریان جدید برای آنان 7 برابر بیشتر هزینه داشته باشد.
هزینه جذب مشتری جدید می تواند پنج برابر بیشتر از حفظ مشتری موجود باشد. افزایش 5% در حفظ مشتری می تواند سود را از 25%-95% افزایش دهد. میزان موفقیت در فروش به مشتری که قبلاً داشته اید 60%-70% است ، در حالی که میزان موفقیت در فروش به مشتری جدید 5%-20% است.
افزایش مشتری سریع ترین راه برای رشد کسب و کار و بارزترین راه برای دستیابی به اهداف کوتاه مدت درآمد است.
Many marketing executives are looking for a comprehensive plan for delivering quality services and products that will create a distinct and unforgettable long-term experience for customers when dealing with their brand. Various brand management experts believe that a company looking to enhance its brand experience in the minds of customers should have a plan to increase customer satisfaction as well as customer loyalty.
گیمیفیکیشن در بازاریابی Gamification
احتمالاً با اصطلاح “Gamification” مواجه شده اید ، اما آیا واقعاً می دانید معنی آن چیست؟
این روش فراتر از “فقط ادغام مکانیسم بازی” در یک وب سایت یا برنامه است
Gamification فرایندی است که شما ذات بازی که ” جذاب و غیرقابل مقاومت بودن” است، را در تجارب کاملا جدی خود ادغام می کنید.
بازاریابی از طریق بازی را “بازاریابی گیمی شده” Marketing Gamified نامیده میشود.
زمانی که گیمیفیکیشن را مدنظر دارید ، عناصری را به سایت یا برنامه خود اضافه می کنید: جوایز ، چالش ها و موارد دیگر.
این امر باعث ایجاد حس موفقیت و استفاده از طبیعت رقابتی در افراد می شود و آنها را ترغیب می کند حتی بیشتر از برنامه / وب سایت استفاده کنند ، زیرا از این کار لذت خواهند برد.
مخاطبین احساس می کنند که پیروز شده و قهرمان هستند ، چه کسی این را دوست ندارد؟
با استفاده از گیمیفیکیشن ، تعامل بلند مدت ، وفاداری به برند و نتایج ارزشمندی را برای کسب و کارتان تضمین می کند.
عناصری را که میتوان به این بازی اضافه کنید: امتیازات ، تابلوهای امتیازات ، رتبه بندی ، ارز مجازی ، عناصر مجازی و موارد دیگر
تمام ابعاد جادوی گیمیفیکیشن را بررسی نمایید به اهداف ، میزان ترافیک بیشتر ، مشارکت بیشتر فکر کنید.
به خواسته مخاطب خود توجه کنید ، مهم این است که وقتی به بازی فکر می کنید مخاطب خود را در ذهن داشته باشید. چه چیزی برای آنها مفید خواهد بود و چه چیزی بیشتر مورد توجه آنها قرار می گیرد؟ بازی برای مخاطبان مسن تر با مخاطبان جوان یکسان نخواهد بود.