انتخاب اسم شرکت ، مهمترین قسمت تصمیمگیری در شروع فرایند کسبوکار یک استارتاپ ( شرکت تازه تاسیس ) است. اسم شرکت میتواند تاثیر شگرفی بر مشتریان و سرمایهگذاران داشته باشد که با توجه به جهانیشدن اقتصاد و نزدیک شدن روابط تجاری ، اسم شرکت نیز یک عنصر جهانی است.
گاه برخی افرادی اسمی برای شرکت خود انتخاب مینمایند که حتی از بیان آن شرمنده میشوند. چرا ؟ فقط به خاطر اینکه در زمان انتخاب اسم شرکت به دنبال ارزان تمام کردن این کار هستند و حاضر به دریافت یک ساعت مشاوره برندسازی نبودند ، حال باید چندین برابر هزینه تغییرات دهد. سوالاتی بسیاری در خصوص انتخاب اسم شرکت شده است که غالبا تحت عناوین زیر است و سعی خواهیم نمود تا در این مطلب به آنان پاسخ دهیم.
انتخاب اسم شرکتبازاریابان همچنان در پی آن هستند که مهمترین خواسته مشتری و اولویتهای آنان را درک و طبقهبندی نمایند تا بتوانند نقاط ضعف محصولات و خدمات خود را شناخته و با خواسته مشتری برطرف نمایند، زیرا که موجب افزایش میزان رضایت مشتری خواهد شد.
نتایج تحقیقات موسسه CMO Council نشان میدهد که مهمترین خواسته مشتری در بازاریابی B2B در طی سالهای اخیر تغییر ننموده است. پیشتر نیز در مقالهای ( بازاریابی و فروش B2B و خواسته های نوین مشتری ) در خصوص خواسته مشتری توضیحاتی ارائه نمودهایم که در ادامه به بیان نتایجی تحقیقات جدیدی در مورد خواسته مشتری خواهیم پرداخت. نتایج تحقیقات تیم مشاوران مدیریت ایران از ۴۶۰ فروشنده فعال در بازار B2B بیانگر خواستههای اصلی مشتریان است.