مشاوره مدیریت IranMCT

تیم مشاوران مدیریت ایران Iran Management Consultants Team

مشاوره مدیریت IranMCT

تیم مشاوران مدیریت ایران Iran Management Consultants Team

انواع لوگو حرفه ای

انواع لوگو حرفه ای ( لوگو تایپ | حرف تغییر شکل یافته | مفهومی | نشانه‌گذاری | پویا )

انواع لوگو حرفه ای یکی از سوالات رایج کارفرمایان ماست. پیش‌تر هم در خصوص انواع لوگو در همین سیایت منتشر نموده‌ایم. اما با توجه به سوالات فراوانی که به دست می‌رسد ، بر آن شدیم که از یک نقطه دیگر انواع لوگو حرفه ای را مورد بررسی قرار دهیم. در عملیات برندینگ ، هیچ چیزی به اندازه لوگو ، فورا به یاد مخاطب نمی‌آید. لوگوی شما مهر شما بر محصولات و خدمات جهانی شماست. لوگو حرفه ای به عنوان بخش مهم از هویت برند ، یک نماد بصری پر از معنی است که می‌تواند در یک لحظه ذات و اعتبار نام تجاری ( نام برند ) شما به مشتریان نشان دهد. لوگوی شما در قسمت قله برند شما واقع شده است و بازتابی کوچک اما واضح و روشن از پیچیدگی برند شماست که بخش عمده آن زیر آب قرار گرفته است ( برای مشتری قابل رویت نیست ).


انواع لوگو حرفه ای

 

لوگوتایپ ( لوگو نوشته / علامت نوشته )   Monogram / logotype

لوگو تایپ یکی از انواع لوگو حرفه ای است که همان نام تجاری شرکت است که به صورتی خاص ( با رنگ و طرحی خاص ) نوشته شده است و وظیفه لوگو را به عهده گرفته است. نحوه تغییر این نوشتن مه است. نام رسمی شرکت شما، یا اختصار به راحتی قابل تشخیص است، لوگو تایپ یک کلمه (یا چند کلمه) است که می‌بایست خوانشی آسان باشد اما از سایر لوگوها متمایز باشد. به این معنا، یک لوگو تایپ ساده‌ترین شکل معرفی برند است. لازم نیست در طراحی لوگو خیلی نمادگرا یا نمایشی باشید ، کافی است که بتوانید شخصیت برند خود را در لوگو نشان دهید. لوگو تایپ گاه یک نماد مفهومی ( کانسپچتوال )  یا تصویری از واقعیت است، و بیانگر ایده‌ای فراتر از نامی است که باید صرفا خوانده شود. این نوشته میتواند نام کامل برند یا به صورت اختصاری باشد. مثلا در لوگو فدرال اکسپرس FedEx یک فلش در فضای خالی بین دو حرف آخر وجود دارد ( بین E و X ) که نمادی برای حرکت روبه‌جلو و پیشرفت است. ظرافت این نماد، در واقع، قوی‌ترین ویژگی آن است.

لوگوتایپ ( لوگو نوشته / علامت نوشته )   Monogram / logotype

لوگو با حرف تغییر شکل یافته 

“لوگو با حرف تغییر شکل یافته” یکی دیگر از انواع لوگو حرفه ای است و به نوعی پسرعموی همان لوگو نوشته است که کمی مختصر شده است ، لوگو با حرف تغییر شکل یافته ، یک حرف خاص از نام تجاری است که با کار گرافیکی به یک لوگو تبدیل شده است. ازآنجاکه آن‌ها ساده مستقل است، یک کلمه یا پیام کامل نیستند برای همین باید برای این نوع لوگو، یک شخصیت واحد و قوی ایجاد نمود. اگر برندسازی با موفقیت‌آمیز انجام شود ، این کلمه به طور خودکار و ناخودآگاه نام کامل نام تجاری را در ذهن مصرف‌کنندگان ایجاد منماید. مزیت لوگو با حرف تغییر شکل یافته در مقیاس‌پذیری آن است. زیرا آن‌ها حداقل عناصری را به کار گرفته‌اند، پس به آسانی برای آیکون برنامه، شبکه‌های اجتماعی و غیره قابل‌استفاده هستند. مثلا “Y”  یاهو ،نمونه خوبی از این نوع لوگو است. 

لوگو با حرف تغییر شکل یافته

لوگوی مفهومی

 

لوگو مفهومی یکی از جالبترین انواع لوگو حرفه ای است که بر قدرت خیال پردازی ذهن مخاطبین تکیه مینماید تا مفاهیم اصلی و پایه ایی برند را نمایندگی و برند را از سایر رقبا متمایز نماید. البته انتخاب این نوع لوگو یک چاقو دولبه است، شاید لوگویی باشد که به راحتی قابل تشخیص باشد و یا یک شکل انتزاعی و مبهم که اصلا کمکی به شناخت مشتری نمیکند. لوگو مفهومی باید ساده اما چشمگیر و جذاب باشد و دارای ابهام خاصی است. در اغلب مواردی که کارفرمایان را برای استفاده از لوگوی مفهومی متقاعد می‌نماییم به تجربه دیده‌ایم که ، ایده پردازی و نهایی نمودن خود طرح لوگو از اجرای آن بسیار سخت‌تر است. ازآنجاکه لوگوی مفهومی ، طبیعتا دوپهلو و دارای ابهام باید باشد، ما لوگو مفهومی برای برندهایی چندمنظوره، خدماتی و تکنولوژیکی در نظر می‌گیریم ، زیرا کارآمدی بیشتر دارد.