مشاوره مدیریت IranMCT

تیم مشاوران مدیریت ایران Iran Management Consultants Team

مشاوره مدیریت IranMCT

تیم مشاوران مدیریت ایران Iran Management Consultants Team

استراتژی های بازاریابی Marketing Strategies

استراتژی های بازاریابی Marketing Strategies

استراتژی های بازاریابی دارای کاربرد های متفاوتی است که با توجه به نیاز سازمان یا افراد مورد استفاده قرار می گیرد.

پیش از بررسی استراتژی های بازاریابی بهتر است در خصوص معنی استراتژی بازاریابی توضیحاتی ارائه شود.

استراتژی های بازاریابی Marketing Strategies

استراتژی بازاریابی چیست ؟

استراتژیهای بازاریابی بر اساس اهداف بازاریابی شرکت است که در یک پلن جامع قرار گرفته است.

مدیران تجاری استراتژی های بازاریابی موفق را از دل تحقیقات بازاریابی ترسیم می کنند. مدیران روی آمیخته بازاریابی متمرکز می‌شوند تا بیشترین سود را ایجاد نمایند.

استراتژی بازاریابی یک استراتژی برای ارتقاء کالا یا خدمات و برای سودآوری است. در این زمینه ، کلمه “کالا” به معنای “محصول” است.

استراتژی های خوب بازاریابی به شرکتها کمک می کند تا مناسب ترین مشتریان را شناسایی کنند. همچنین به آنها کمک می کند تا نیاز مصرف کنندگان را درک کنند.

بیزینس مدل فروشگاه اینترنتی

بیزینس مدل فروشگاه اینترنتی لوازم دسته دوم ورزشی

بیزینس مدل فروشگاه اینترنتی چیست ؟

بیزینس مدل فروشگاه اینترنتی یا بوم مدل فروشگاه آنلاین ابزاری برای درک شرایط کنونی بازاری است که قصد دارید در آن کسب و کار خود را راه اندازی نمایید.

آیا بیزینس مدل همان بیزینس پلن است ؟

خیر بیزیتنس مدل فقط به بیان کلیات و جوهره یک بیزینس پلن طرح توجیهی Business Plan ) را نشان می‌دهد.

بیزنس مدل برای ارائه به یک سرمایه گذار مناسب نیست. بیزینس پلن مثل نمونه طرح کسب و کار یک صفحه ای برای معرفی فضای کلی کسب و کار مناسب است.

آقای ج  قصد راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم ورزشی دست دوم را دارد.

او برای اینکه بفهمد که عوامل اصلی مهم موثر در این کسب و کار چیست ، سفارش یک بیزینس مدل فروشگاه اینترنتی لوازم دسته دوم ورزشی به تیم مشاوران مدیریت ایران داد.

بیزینس مدل فروشگاه اینترنتی لوازم دسته دوم ورزشی

خلاصه اجرائی

آقای ج با 15 سال سابقه کار در حوزه لوازم ورزشی تصمیم گرفته است که فروشگاه اینترنتی برای فروش لوازم ورزشی دسته دوم راه اندازی نماید.

این بیزینس در بازار نیچ است.

با انتخاب کالاهای دست دومی که همه به آنها احتیاج دارند، خدمات مناسبی را در قیمت مناسب ، به عنوان فرصتی باورنکردنی در اختیار علاقه مندان ورزشی قرار میدهد.

نرخ رشد پیش بینی شده برای نه زندگی کاملاً پایدار است و سودآوری آن در ماه ششم و 45 هزار دلار درآمد در سه سال تخمین زده می شود.

 

بیزینس مدل فروشگاه اینترنتی

ماتریس بوستون BCG Matrix چیست ؟

ماتریس بوستون BCG Matrix چیست ؟

ماتریس بوستون BCG Matrix  ( همچنین به عنوان تحلیل گروه مشاوران بوستون ، ماتریس سهم-رشد ، ماتریس سبد محصول یا جعبه بوستون نیز شناخته می شود) اولین ­بار توسط گروه مشاوره بوستون در سال 1970 به عنوان ابزاری برای تحلیل موقعیت استراتژیک کسب‎­و­­کار مطرح شد .

این یک ابزار استراتژی تجاری استراتژیک برای تحلیل واحدهای تجاری یا خطوط تولید است.

ماتریس بوستون بر اساس دو متغیر ترسیم می شود :

  1. سهم نسبی از بازار
  2. نرخ رشد بازار

با ترکیب این دو متغیر در یک ماتریس ، یک شرکت می تواند واحدهای تجاری خود را بر این اساس ترسیم و تعیین کند که در آن منابع اضافی (مالی) ، از کجا حاصل و به کجا خواهد رفت.

هدف اصلی ماتریس بوستون BCG تصمیم گیری در زمینه سرمایه گذاری در سطح شرکت است.

بسته به چگونگی عملکرد واحد و صنعت ، چهار وجه طبقه بندی مختلف را می توان به هر وجه تخصیص داد:

  • سگ
  • علامت سؤال
  • گاو شیرده
  • ستاره

در این مقاله به هریک از این چهار وجه و نحوه استفاده صحیح از ماتریس بوستون BCG می پردازیم.

Growth share matrix ماتریس گروه مشاوره بوستون

مثالی برای ماتریس بوستون BCG : سبد سرمایه گذاری سامسونگ

سامسونگ یک شرکت از نوع خوشه ای Conglomerate است (شرکتی از تعدادی شرکتها تشکیل شده است که در صنایع کاملاً متفاوت (نامربوط) زیر یک چتر (شرکت مادر) فعالیت می کنند. هر یک از مشاغل مستقل SBU یا واحد تجاری نامیده می‌شود) .

سامسونگ تلفن ، دوربین ، تلویزیون ، مایکروویو ، یخچال ، ماشین لباسشویی و حتی مواد شیمیایی و بیمه می فروشد.

این یک استراتژی هوشمندانه برای شرکت است زیرا ریسک را در بین تعداد زیادی از واحدهای تجاری پخش می‌نماید.

به عنوان مثال اگر اتفاقی برای صنعت دوربین رخ دهد ، سامسونگ هنوز هم می تواند در سایر دسته بندی محصولات جریان نقدی مثبت از سایر واحدهای تجاری داشته باشد.

این به سامسونگ کمک می کند تا با نقصان مالی در جای دیگر کنار بیاید.

بیزینس پلن عینک با لنز تنظیم شونده – ویزای استارتاپ استرالیا

بیزینس پلن عینک با لنز تنظیم شونده برای دریافت ویزای استارتاپ بدون سرمایه اولیه استرالیا به تیم مشاوران مدیریت ایران سفارش داده شده است.

بیزینس پلن عینک استارت اپ استرالیا طرح توجیهی Business Plan

ویزای استارتاپ بدون سرمایه استرالیا

این یک عینک طبی است.

آقای دکتر ا.م با حدود 26 سال سابقه کار در حوزه جراحی چشم با ارائه یک ایده جدید برای ویزای استارتاپ استرالیا اقدام مینماید.

بیزینس پلن ( طرح توجیهی Business Plan ) یکی از مهمترین اسنادی است که نشان دهنده طرح و هدف صاحب ایده برای آینده کسب و کار خود است.

بیزینس پلن عینک با لنز تنظیم شونده در سال 2019 در فرانسه ثبت شده است.

ویزای استارتاپ استرالیا جنوبی

برخلاف ویزای فعلی کارآفرین ، ویزای جدید به 200،000 دلار استرالیا اعتبار نیاز ندارد و نیاز به زبان انگلیسی با آیلتس 5 است.

استرالیا جنوبی 400،000 دلار استرالیا برای اجرای برنامه آزمایشی ویزای جدید برای کارآفرینان تازه کار برای ایجاد یک تجارت در SA اختصاص داده است.

برای درخواست این ویزای موقت برای ایجاد سرمایه گذاری در استرالیا ، متقاضی می بایست با ایده های خلاقانه خود یک بیزینس پلن جامع و کامل ارائه دهد که توسط ایالت یا دولت فدرال ارزیابی می شود.

متقاضیان تاسیس استارتاپ در استرالیا اگر با موفقیت شرکت خود را راه اندازی نمایند ، واجد شرایط درخواست اقامت دائم هستند.

ویزای استرالیا