طراحی کمپین های بازاریابی کارآمد در بخش های درست
بیشتر سازمان ها معمولا به دلیل اتخاذ یک استراتژی ضعیف و به خوبی برنامه ریزی نشده در خصوص کمپین های تبلیغاتی خود در موضوع تبلیغات ناکام هستند.
این تلاش های تبلیغاتی نامناسب فاقد الهام بخشی لازم در محتوای تبلیغاتی خود می باشند و بدین وسیله در به اشتراک گذاشتن کلمات کلیدی استراتژیک و موثر در زمان به نمایش گذاشتن محصولات خود از کارآیی لازم درست عمل نمی کنند. همانطور که در بیشتر موارد دیده شده است، بخش قابل توجهی از منابع مالی در کمپین های تبلیغاتی اتلاف می شود.
بیائید تامل بیشتری در باب علل این ناکامی ها داشته باشیم. همانطور که در بیشتر موارد دیده شده است، درک درستی از ماهیت بازاریابی، استراتژی های بازاریابی و اهداف مورد نظر آنها وجود ندارد. اگر از یک مهندس بپرسید، او بر این باور است که یک محصول به خوبی ساخته شده خود به خود توسط مخاطبان هدف مورد پذیرش قرار می گیرد.
ذهنیت کلی آنها نسبت به تبلیغات و کمپین های مرتبط عمدتا منفی است. این امر جای تاسف دارد و قضاوتی بی پایه و اساس با توجه به آنچه در دنیای واقعی اتفاق می افتد می باشد.
بیائید با تعریف بازاریابی با توجه به اهداف آن شروع کنیم.
هدف اصلی بازاریابی دیده شدن توسط مخاطبان هدف می باشد. شیوه های بازاریابی درونگرا شما همراه با استراتژی اتوماسیون همگی به منظور یافت شدن در جستجوهای مربوط به کلمات کلیدی کسب و کار، درگیر کردن بازدیدکنندگان جدید، تبدیل آنها به مشتری راغب، پروراندن این مشتری های راغب، و نهایتا سوق دادن آنها به درون قیف بازاریابی و به سمت تبدیل طراحی شده است.
البته، انجام این کار به راحتی گفتن آن نیست. تمامی کمپین های بازاریابی برتر شامل یک سری مراحل به خوبی طراحی شده یا سلسله ای از گام ها می باشند که اهداف فوق الذکر را مد نظر قرار می دهند.
برای فهم بهتر، این مقاله به دو بخش تقسیم شده است:
نخست علل ناکامی ایده های اصلی بازاریابی مورد بحث قرار می گیرند و سپس موضوعات مرتبط با برنامه ریزی یک کمپین بازاریابی شامل ایجاد پروفایل برای مشتریان، طبقه بندی آنها، تولید پیام های محتوایی، پرورش دادن مشتریان بالقوه، بازاریابی چند کاناله با بررسی منابع کانال، محاسبه بازگشت سرمایه و نیز بهینه سازی به طور مشروح مورد بحث قرار می گیرند.