مشاوره مدیریت IranMCT

تیم مشاوران مدیریت ایران Iran Management Consultants Team

مشاوره مدیریت IranMCT

تیم مشاوران مدیریت ایران Iran Management Consultants Team

4 نوع برنامه بازاریابی و استراتژی بازاریابی Ansoff Matrix

انواع برنامه بازاریابی /طرح بازاریابی Marketing Plan

در مقاله از (Ansoff (1957 در مجله کسب و کار دانشگاه هاروارد به بررسی 4 نوع از برنامه بازاریابی و استراتژیهای بازاریابی پرداخته شده است.

این چهار برنامه بازاریابی به عنوان پایه برنامه بازاریابی و اساس سایر انواع برنامه بازاریابی هستند که بیانگر شیوه سرمایه گذاریها و فعالیتهای شرکت است.

این برنامه های بازاریابی در خود به معرفی استراتژیهای کسب و کاری میپردازد که تمرکز بر “محصولات جدید یا محصولات موجود “دارد و یا “بازار جدید یا بازار کنونی” شرکت دارد.

Market Penetration Diversification Market Development Marketing Strategy Ansoff Matrix برنامه بازاریابی استراتژی ماتریس آنسوف

برنامه بازاریابی بر اساس استراتژی نفوذ در بازار

زمانیکه شرکت بر فروش در بازار کنونی به مشتری موجود تمرکز داشته باشند، این شرکت در برنامه بازاریابی خود به دنبال استراتژی نفوذ در بازار است.

برنامه بازاریابی در این حالت به دنبال افزایش وفاداری مشتریانی است به راحتی ممکن است توسط رقبا جذب شوند، همچنین برای جذب مشتریان رقبا تلاش مینماید ، افزایش تعداد دفعات مصرف یک محصول و تبدیل غیرمصرف کنندگان به مصرف کنندگان .

افزایش آگاهی از طریق ارتباطات بازاریابی و افزایش دسترسی از طریق توزیع گسترده از فعالیتهای متداول بازاریابی در این نوع برنامه است.

شناسایی موارد استفاده جدید و کاربردهای جدید برای یک محصول ممکن است تعداد دفعات استفاده را افزایش داده یا غیر مصرف 

4 نوع برنامه بازاریابی و استراتژی بازاریابی Ansoff Matrix



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد