مشاوره مدیریت IranMCT

تیم مشاوران مدیریت ایران Iran Management Consultants Team

مشاوره مدیریت IranMCT

تیم مشاوران مدیریت ایران Iran Management Consultants Team

رنگ در برند و برندسازی

رنگ در برند ، برندسازی و بازاریابی اهمیت زیادی دارد زیرا اولین برداشت‌های صورت گرفته توسط مشتریان مبتنی بر رنگ می باشد. همچنین، رنگ راز تولید یک هویت برند خوب برای شرکت شما می‌باشد. 

رنگ ها چیزی بیش از صرفا یک کمک بصری هستند زیرا رنگ هیجانات، احساس ها و تجربیات را منتقل می‌نمایند.

 معانی در پس رنگهای مختلف وجود دارند و برای شرکت ها، این رنگ ها می‌تواند کمک کننده باشند اگر منطبق با این معانی انتخاب شده باشند زیرا انتخاب رنگ می تواند کسب و کار را تحت تاثیر قرار دهد / رنگ هم می‌تواند کسب و کار را بسازد و هم آن را بشکند.

قرمز،‌ آبی،‌ زرد،‌ سبز،‌ رنگ ها ممکن است تنها بخشی از مبانی باشند اما برای کسب و کار شما آنها نقشی حیاتی ایفا می‌نمایند.

رنگ در برند برندسازی

چرا رنگ در برند اهمیت دارد؟‌

یک شاخه از روانشناسی  که “روانشناسی رنگ“‌ نامیده می شود به مطالعه رنگ ها و تاثیر آن بر رفتار انسان می‌پردازد.

 رنگ

روانشناسی رنگ سال ها قبل پدید آمد زمانی که مصری‌ها تاثیر رنگ ها بر خلق و خو را مورد مطالعه قرار دادند و از آنها برای توسعه کل نگر مورد استفاده قرار دادند. رنگ قرمز نماد افزایش گردش خون است،‌ رنگ زرد به معنی تصفیه بدن است،‌ رنگ آبی به منظور تسکین درد است،‌ رنگ ارغوانی برای مشکلات پوستی است،‌ رنگ نارنجی به منظور افزایش انرژی به کار رفته است و رنگ سیاه به معنی زندگی و تولد دوباره است.

در روانشناسی مدرن، کارل جونگ،‌ یک روانپزشک سوئیسی،‌ بر این باور است که رنگ ها و انسان ها ارتباطی خاص با هم دارند،‌ او می‌گوید “انسان‌ها واکنش‌های بدنی جهانی نسبت به محرک‌های رنگی دارند”. او همچنین می گوید “رنگ ها زبان مادری ناخودآگاه هستند”.

 رنگ

سالها قبل چنین مطالعاتی راه را برای مطرح کردن رنگ به عنوان موضوعی مرتبط با بازاریابی،‌ برندسازی،‌ و طراحی معماری هموار کردند. در مجموع،‌ روانشناسی رنگ‌ها نشان داد که رنگ می تواند رفتار انسان‌ها را تحت تاثیر قرار دهد، ‌ادراک آنها را تحت تاثیر قرار دهد، و کارآیی را بهبود دهد.

در یک مطالعه به نام “تاثیر رنگ در بازاریابی“‌نشان داده شد که 90% قضاوت‌های مشتریان در خصوص محصول صرفا مبتنی بر رنگ می‌باشند.

در مطالعه ای دیگر با عنوان ” قرمز هیجان انگیز و آبی توانمند“، نشان داده شده که قصد خرید مشتریان تا حد زیادی متاثر از رنگ برند میباشد زیرا رنگ در مورد هویت و شخصیت برند سخن می گوید.

 رنگ

ادامه مطلب  :   رنگ در برند و برندسازی


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد