-
طرح بازاریابی
جمعه 17 آذرماه سال 1396 16:09
طرح بازاریابی Marketing Plan طرح بازاریابی ( برنامه بازاریابی , مارکتینگ پلن ) یک سند بسیار مهم برای هر کسبوکاری است که قصد کسب درآمد دارد. برنامه بازاریابی بیانگر برنامه واحد بازاریابی و کل سازمان در خصوص فرایند ما مارکتینگ در بلندمدت است. در هنگام شروع یک کسبوکار ، دو چیز بسیار : زمان و منابع . به منظور تدوین یک...
-
درسهای بازاریابی از سریال دکتر هاوس Dr. House
یکشنبه 12 آذرماه سال 1396 17:41
بازاریابی به سبک دکتر هاوس سریال دکتر هاوس Dr. House یکی از موفقترین سریالهای تلویزیونی است که فقط یک فصل آن در حدود ۱۹ میلیون بیننده در آمریکا داشت و در ۶۶ کشور پخش شده است. هیو لوری که در نقش دکتر گرگوری هاوس در این سریال بازی کرد ، یک نابغه پزشکی عجیب و غیرمعمول بود که یک گروه از دکترها متخصص را در بیمارستانی در...
-
وظایف مدیر فروش – کار مدیر فروش چیست ؟
دوشنبه 6 آذرماه سال 1396 00:10
وظایف مدیر فروش وظایف مدیر فروش در جهت افزایش توان موتور فروش شرکت تعریف و تدوین میگردد. مدیر فروش باید توان خوراک اطلاعاتی کافی برای افزایش عملکرد نیروی فروش خود فراهم سازد تا آنان قادر به دستیابی به اهداف پیشبینی شده فروش و برآورده ساختن نیازهای مشتری باشند. آیا مدیر فروش همان مدیریت بازاریابی است یا برعکس ؟ در...
-
مشتری راغب Lead
جمعه 26 آبانماه سال 1396 10:28
مشتری راغب Lead فروشنده در طول روز با مشتریان زیادی در ارتباط است و مدیر فروش دائم به فروشنده تاکید میکند که این فرد که تماس گرفت یا مراجعه نمود ، مشتری است . البته منظور مدیر فروش ، ” مشتری راغب ” است که یک گام در قیف فروش به خرید نهایی نزدیکتر از ” مشتری بالقوه ” است. اما چرا فروشنده نمیتواند به مشتری راغب خود...
-
وفادار نمودن مشتری
سهشنبه 23 آبانماه سال 1396 23:50
وفادار نمودن مشتری مسئله مهم رقابت است. چگونه برندی بسازیم که دارای پیروانی وفادار باشد ؟ چگونه به عنوان یک بازاریاب باید برنامه وفاداری را تنظیم و در سطح رقابت محلی یا جهانی آن برنامه را به مشتری معرفی و بر آن تمرکز نمود ؟ یکی از بزرگترین چالشها پیش روی بازاریان ، حفظ و نگهداشت مشتریان است. آگاهی اولین نیاز مشتری...
-
لوله فروش Sales Pipeline
جمعه 12 آبانماه سال 1396 10:51
لوله فروش و قیف فروش پیشتر در مقالهای به تفصیل در خصوص قیف فروش را شرح دادهایم : قیف فروش و مشتری راغب . در این مطلب در خصوص لوله فروش توضیح خواهیم داد. در واقع همه کسبوکارها با یک قیف فروش بزرگ شده و رشد نمودهاند. به این ترتیب که مشتری ” ناآگاه از برند ” توسط شرکت تحریک و به داخل قیف هدایت میگردید و ممکن بود که...
-
قانون انتشار نوآوری
سهشنبه 9 آبانماه سال 1396 12:08
اولین گام در تاسیس یک شرکت ( کسب و کار جدید ) ، تعریف و شناخت "چرایی" وجود برند است. علت انتخاب کاری که انجام میدهید ، چیست ؟ علت وجودی کسبوکارتان چیست ؟ چرا انجام آن مهم است ؟ در خصوص چرایی، ویدیویی از TED با سخنرانی آقای Simon Sinek وجود دارد تحت Start With Why که گفته میشود ، هر رهبر یا مدیری باید پیش...
-
تعریف برند – پنج عنصر اصلی برند
شنبه 29 مهرماه سال 1396 08:53
پنج عنصر کلیدی برند هنگامیکه در مورد ” برند ” یا ” برندینگ ” فکر میکنید به چه میاندیشید ؟ آیا نام تجاری است ؟ آیا عبارت کوتاه Tagline است ؟ ظاهر وبسایت شما است ؟ شاید لوگوی معروف شماست ؟ بله ، همه این عناصر مهم هستند، اما تمام اینها سطح قابل لمس چیزی که برند میپنداریم را تشکیل میدهند. به عنوان صاحب یک کسبوکار...
-
۵ دلیل که برندها در ارائه نوآوری دچار شکست میشوند
چهارشنبه 19 مهرماه سال 1396 00:05
همیشه حق با مشتری نیست ، البته در مورد نوآوری ، همیشه حق با مشتری است. این مشتری است که تعیین مینماید که جهش بزرگ تجاری یک شرکت در معرفی محصولات و خدمات جدید به سمت درستی میرود یا خیر. مشکل اغلب برندها این است که مشتریان نسبت به کارایی محصول ” اینکه آیا این محصول میتواند به حل مشکلاتشان کمک نماید یا خیر ” مشکوک و...
-
۱۰۰ برند برتر و ارزشمند جهان در سال 2017 از سوی اینتربرند اعلام شد
جمعه 7 مهرماه سال 1396 10:44
۱۰۰ برند برتر و ارزشمند جهان ۲۰۱۷ شرکت مشاوره مدیریت اینتربرند Interbrand به عنوان شرکت صاحب نظر در عرصه تعریف استانداردهای برندسازی و همچنین ارائه دهنده یک استاندارد ارزش گذاری برند در جهان ، لیست ۱۰۰ برند ارزشمند دنیا در طی سال ۲۰۱۷ را برای ۱۸امین سالی متوالی اعلام نمود. تیم مشاوران مدیریت طبق سنوات ( ۲۰۱۳ , ۲۰۱۴ ,...
-
اصول مذاکره – ۱۰ تکنیک برای بهتر مذاکر کردن
دوشنبه 3 مهرماه سال 1396 12:06
اصول مذاکره اصول مذاکره چیزی است که میتوان آموخت ، زیراکه مذاکره یک مهارت و دانش مرتبط با آن را اصول و فنون مذاکره مینامند. معمولا کارآفرینان مذاکرهکنندگان خوبی نیستند. غالبا برای اولین بار در جایگاه مدیر یک کسبوکار ایستاده و برای ارتباط با سایر شرکتهای تامین کننده یا توزیعکننده و یا حتی اعضای سازمان خویش بر...
-
۳ گام اساسی در معرفی محصول جدید به بازار
شنبه 25 شهریورماه سال 1396 11:38
معرفی محصول جدید معرفی محصول جدید به بازار میشود، نقطه اوج تجلی زحمات کارکنان یک سازمان است. اما چگونه باید از موفقیت سازمان در زمان معرفی محصول به بازار مطلع شد؟ آیا معرفی محصول جدید به بازار ، بر اساس همان برنامههای از پیش تعیین شده است ؟ برای رشد درآمد ناشی از محصول جدید ( بر اساس اهداف از پیش تعریفشده ) چند گام...
-
برندینگ شرکتی ( برندینگ سازمانی ) Corporate Branding
شنبه 18 شهریورماه سال 1396 11:57
برندینگ شرکتی چیست ؟ برندینگ شرکتی ( برندینگ سازمانی ) اشاره به فعالیتهای مدنظر در مسیر ارتقاء نام تجاری ( نام برند ) یک واحد تجاری ( واحد حقوقی ) است. فعالیتهای و برنامهریزیهای برندینگ شرکتی با برندینگ محصولات و خدمات متفاوت است زیرا دامنه برندینگ شرکتی خیلی وسیعتر است. برای درک ساختار برندینگ شرکتی بهتر است که...
-
روش ارزیابی عملکرد فروشنده
یکشنبه 5 شهریورماه سال 1396 09:53
روش ارزیابی عملکرد فروشنده فرض که سازمانی دارای یک سیستم بسیار حرفهای برای جمعآوری اطلاعات و گزارش دهی تحت داشبوردهای مدیریتی با رنگها ، دادهها و نمودارهای متعددی بسیار جذابی داشته باشد. اما آیا این داده و اطلاعات نباید به ارزیابی عملکرد فروشنده بی انجامد ؟ اگر به دهه ۷۰ یا ۸۰ برگردیم ( حداقل بر اساس اسناد ، کتب...
-
معماری برند چیست ؟ ( خانه برندها , خانه برندی , برند ترکیبی )
جمعه 27 مردادماه سال 1396 19:28
معماری برند Brand Architecture خانه برندها House of Brands خانه برندی Branded House ترکیبی از هر دو نوع Hybrid Brand / Endorsing Brand هدف از استراتژی برند ، ساخت برندی قوی است . استراتژی برند موثر ، موجب افزایش میزان نرخ بازگشت سرمایه به ازای هر یک تومانی است که در کسبوکارتان سرمایهگذاری مینمایید. این افزایش ارزش...
-
برندینگ مجدد در شرکتهای کوچک
دوشنبه 23 مردادماه سال 1396 15:53
برندینگ مجدد Re-Branding در شرکتهای کوچک ، ایجاد یک برند به معنای تلاش بیوقفه است برای در کنار هم قرار دادن اجزای مهم و اساسی خدمات و محصولات شرکت برای ایجاد یک تصویر زیبا و بهیادماندنی از شرکت در ذهن مخاطب است. زیرا شرکت بودجه کافی برای انجام تبلیغات وسیع را ندارد و تنها از طریق ارائه مناسب خدمات و کالا ، قادر به...
-
تفاوت برندسازی و برندینگ
شنبه 14 مردادماه سال 1396 14:22
تفاوت برندسازی و برندینگ کسی که به صورت تخصصی فرایند مدیریت استراتژیک برند را انجام داده است ، کاملا آگاه است که برندینگ Branding با برندسازی Brand Building متفاوت است. برندینگ به معنای اقدامات و عملیاتی است که یک سازمان سعی مینماید تا برندی خلق شود. اما همه عملیات برندینگ به خلق یک برند ( ساختن برند ) ختم نمیشود،...
-
برند چه چیزی نیست ؟ ( یک نام ، یک برند نیست )
یکشنبه 8 مردادماه سال 1396 13:28
یک نام یک برند نیست هرچند که ما با یک نام تجاری کسبوکار ما را انجام میدهیم ، اما همینجا باید گفت که نام یک برند نیست. برند جزء عناصر جانبی نیست . برند نکته اصلی است ( رابرت بوش از شرکت بوش آلمان ) تیم مشاوران مدیریت ایران از اولین شرکتهایی بود که بحث برندینگ و برندسازی را به شکل حرفهای و آکادمیک شروع و برخی...
-
چرا ۸% از فروشندگان ، ۸۰% فروش سازمان را انجام میدهد
یکشنبه 1 مردادماه سال 1396 00:07
شانس به نتیجه رسیدن مذاکره فروش در جلسه اول ، یکبهپنجاه است . بسیاری از فروشندگان بعد از شنیدن اولین یا دومین پاسخ نه / پاسخ منفی ، از سوی کارفرما دلسرد شده و عقبنشینی مینمایند. صبر و مقاومت فروشنده ، عامل بسیار مهمی برای دستیابی به موفقیت است. بیشتر مواقع مدیرعامل یا مدیر فروش به راهحل مشکل موجود در سازمان خود...
-
انتخاب رنگ برند
جمعه 23 تیرماه سال 1396 22:40
انتخاب رنگ برند بسیارمهم است. رنگ برند اثر مهم بر درک برند توسط مشتری خواهد داشت. اضافه نمودن رنگ به اجزای بازاریابی ، تنها هزینه زمانی دارد ، زیرا باید در خصوص رنگ تصمیمگیری نمود. انتخاب رنگ برند اگر به صورت علمی و موشکافانه صورت پذیرد، خود یک فرایند چالشبرانگیز است. علاوه بر رنگهای اصلی برند که جزء هویت بصری برند...
-
افزایش فروش بدون استخدام فروشنده جدید
دوشنبه 19 تیرماه سال 1396 01:06
استخدام فروشنده جدید برای افزایش فروش ؟!! سوالی که در جلسات مشاوره فروش و آموزش فروش از بنده زیاد پرسیده میشود این است : “یک فروشنده در چند درصد از مذاکرات فروش باید موفق به فروش شود ؟” برای پاسخ علمی به این سوال، از نتایج تحقیقات متعدد دانشگاههای هاروارد و بیزینس اسکول لندن در طی جلسات آموزشی خود استفاده مینمایم....
-
بازاریابی یک به یک One-to-One Marketing
شنبه 10 تیرماه سال 1396 14:54
بازاریابی یک به یک چیست ؟ بازاریابی یک به یک { بازاریابی ۱:۱ / Personalized Marketing / Individual Marketing } یکی از انواع بازاریابی است . یک رویکرد استراتژیک یا تاکتیکی ارتباط با مشتری است که بر اساس دسترسی سازمان به اطلاعات مشتریان شکل گرفته است . بنابراین در بازاریابی یک به یک ، سازمان بر اساس نیاز هر مشتری ،...
-
۵ تکنیک بازاریابی حرفهای موثر
شنبه 3 تیرماه سال 1396 13:59
تکنیک بازاریابی حرفهای تکنیک بازاریابی مناسب ، موجب کاهش هزینه و اثرگذاری بالاتر برنامهریزی بازاریابی میگردد. در اینجا به بیان ۵ تکنیک بازاریابی حرفهای خواهیم پرداخت که میتواند موجب افزایش فروش محصولات و خدمات شما گردد. باید خاطر نشان نماییم که بهکارگیری تکنیک بازاریابی آورده شده بسیار ساده است. تکنیک بازاریابی...
-
شاخص کلیدی عملکرد KPI چیست ؟ ( Key Performance Indicator )
یکشنبه 28 خردادماه سال 1396 00:18
شاخص کلیدی عملکرد KPI ابزاری برای ارزیابی عملکردهای مهم و اساسی برای دستیابی به اهداف کلیدی کسبوکار است. تعیین این شاخص بر عهده مشاور برنامه ریزی استراتژیک یا مدیریت برنامه ریزی استراتژیک سازمان است. تعریف KPI : Key Performance Indicator “شاخص کلیدی عملکرد” یکی از انواع شاخص عملکردی است ( شاخص عملکرد KRI , KPI , PI...
-
روش های نوین فروش | – ۱۰ تکنیک طلایی افزایش فروش
دوشنبه 22 خردادماه سال 1396 10:02
روش های نوین فروش روش های نوین فروش همان روشهای قدیمی هستند که به روز رسانی شده و با تغییر رویکرد، فرهنگ ، دانش و تکنولوژی مشتری به یک وضعیت جدید برای افزایش کارایی و اثربخشی ، رسیدهاند. حال باید دید که این روشها قادر به اثرگذاری بر فروش شما و افزایش فروش و موفقیت فروش شما خواهد شد ؟ در هنگام به روز رسانی تکنیکهای...
-
قیف فروش و اشتباهات مدیر فروش
دوشنبه 8 خردادماه سال 1396 13:33
قیف فروش و اشتباهات مدیر فروش یک ضرب مثل قدیمی انگلیسی میگوید : یک کشتی سوراخ ، امپراتور وار غرق میشه. در بازار رقابتی کنونی، یک قیف فروش سوراخ ، پول را از جیب شما به جیب رقیبتان خواهد ریخت. هرچند که داشتن یک قیف فروش ایدئال نیز خیلی کمیاب است. اگر مدیر فروش شما یکی از این ۵ اشتباه مهلک را انجام دهد، باید بدانید که...
-
استراتژی تبلیغات Advertising Strategy
یکشنبه 7 خردادماه سال 1396 12:20
استراتژی تبلیغات سوالی در ذهن بسیاری از مدیران است : چرا در دنیای بازاریابی ، تبلیغات برخی شرکتها به موفقیت های بزرگ میانجامد و برخی تبلیغات با شکست ؟ چرا تبلیغات برخی بیش از دیگران دیده میشود ، هرچند که ممکن است بودجه تبلیغاتی آنان کمتر نیز بوده باشد؟ پاسخ به اینگونه سوالات در بخشی از برنامه بازاریابی به نام...
-
راههای افزایش فروش در شرایط بد اقتصادی
یکشنبه 24 اردیبهشتماه سال 1396 13:03
افزایش فروش در شرایط بد اقتصادی حتما در مهمانی، تاکسی یا بازار ، در خصوص کمبود درآمد و عدم فروش کالا و خدمات به علت شرایط بد اقتصادی ( شرایط نامناسب اقتصادی ) از افراد متعدد، چیزهایی شنیده اید و یا خودتان دچار این مشکل شده اید. همه میگویند، مشتری نمیخرد. اما باید گفت این وضعیت ارتباطی به وضعیت اقتصادی ندارد، بلکه...
-
تعیین ارزش برند ( ارزشگذاری برند )
یکشنبه 24 اردیبهشتماه سال 1396 13:01
تعیین ارزش برند ارزش گذاری برند ، ارزشگذاری علائم تجاری ، اندازهگیری ارزش برند ، ارزشگذاری علامت تجاری ، برآورد قیمت برند و براورد ارزش برند همانطور که هر برند در ترازنامه سازمان خود ارزش مخصوص به خود را دارد، در بازار نیز ارزش خاص خود را داراست. این مسئله موضوعی است که توسط صنعت تعیین میشود. تعیین ارزش برند و...
-
زندگی با قول برند
دوشنبه 11 اردیبهشتماه سال 1396 18:35
زندگی با قول برند زندگی با قول برند ( وعده برند ) به معنای زندگی در عصر برندینگ است. روزانه با حجم عظیمی از تبلیغات مواجه هستیم که پیام آنان در خصوص قول برند است. قول برند Brand Promise ، همان قولی است که برند به مشتری خود در خصوص محصولات و خدمات خویش میدهد. این قول دقیقا مشابه همان قولی است که شما در زندگی شخصی و یا...