اهمیت برندسازی یکی از سؤالهای مدیران سازمانهاست و زمانی این اهمیت بیشتری مشخص میشود که مدیری از سطح شناخت برند و میزان افزایش فروش سازمان خود توقع بالاتری داشته ، اما به آن دست پیدا نکرده باشد.
هیچ شرکتی ، بودجه بی پایان بازاریابی ندارد ، اصلا هم مهم نیست که این شرکت چه میزان بزرگ است. برنامه برندسازی باید ترکیبی از برنامههای بلندمدت و کوتاهمدت بر اساس رشد بلندمدت است. هر کسب و کاری باید از اهمیت برندسازی در بازاریابی مطلع باشد.
برندسازی به یک حجم عظیمی از پول نیاز دارد ، اما هرگونه سرمایهگذاری بر برندسازی ، حتما منافعی را در بر خواهد داشت. در این مقاله به این تشریح اهمیت برندسازی خواهیم پرداخت تا مدیران سازمانها با اطمینان خاطر را به برندسازی را آغاز نمایند.
اهمیت برندسازی در اثرگذاری بر انتخاب / روند تصمیمگیری مشتری ، نقش بالایی دارد . حجم بالایی از محصولات موجود در بازار ، موجب سردرگمی مصرفکنندگان شده است. مدیران خرید سازمانها ، از برندهایی خرید میکنند که به نظر ریسک کمتر برایشان ایجاد مینمایند . مشتریان معتقدند که محصولاتی که توسط برندهای شناخته شده تولید میشوند از سایر محصولات مشابه ، عملکرد بهتری دارند.
هنگامیکه یک شرکت به صورت جدی و قوی روی بازاریابی یا برندسازی تمرکز دارد ، درامد و سهم بازارش افزایش پیدا مینمایند. این بدان معناست که یک شرکت میتواند از چیزی که پیشتر بوده ، قویتر شده باشد. این قدرت به شرکت این توانایی را میدهد که وارد یک حوزه جغرافیایی جدید شده ، برندسازی مشترک Co-Branding انجام دهد و یا فرصتهای توزیع و پخش جدید را به دست آورد.
تویوتا ، به عنوان یکی از برندهای بسیار با کیفیت ، در سال 2009 محصولی تولید کرد که از نظر کیفیت یک کابوس بود. هرچند که این برند در طی سالها عملیات برندینگ ، تصویر کیفیت را در ذهن مخاطبین حک نموده است. این مسئله به این برند کمک نمود تا در این بحرانی که در کشورهای دیگر به وجود آمده بود ، جان سالم بدر برد و اعتماد را در پیرامون محصولات خود حفظ نماید.
ادامه :
اشتباهاتی که با استخدام فروشنده نامناسب آغاز شود ، حتما با کاهش درآمد مواجه خواهد بود.
متخصصان فروش نقشی حیاتی در افزایش درآمد یک شرکت دارند، اما استخدام کردن کارکنان اشتباه میتواند به زیانهای مالی منجر شود. مطالعات CareerBuilder نشان میدهد که شرکتها به طور متوسط سالانه 14.900 دلار بابت هر استخدام بد در از دست میدهند، و این یک اشتباه رایج است – حدود 74 % مدیران معتقدند که آنان افراد اشتباهی را برای یک موقعیت شغلی استخدام کردهاند.
به عنوان یک مدیر فروش ، زمانی که کارکنان فروش جدیدی را استخدام میکنید ، میبایستی احتیاط مضاعف به خرج دهید – چرا که یک سیب خراب میتواند کل سیبهای سبد را خراب کند.
آگاه باشید! تصمیمات استخدامی اشتباه میتوانند فروش شما را به خطر بیندازند. دانستن اینکه چه اشتباهی در حال رخ دادن است، برای اصلاح کردن آن و حرکت موفقیتآمیز به سمت جلو اهمیت دارد. در اینجا 15 اشتباه در استخدام فروشنده ( استخدام نیروی فروش ) که به توجه مبرم نیاز دارند ارائه میشوند.
هر نمایشی یک پشت صحنه دارد، و این موضوع در مورد نمایشی که یک کاندیدا در طول مصاحبه ارائه میکند نیز صدق میکند. هرگز رفرنسها و معرفها را نادیده نگیرید. آنها را چک کنید – بیشتر وقتها، شخصیت فرد در مصاحبه با شخصیت او در کار متفاوت است.
حل مشکل : پیشینه استخدامی فرد را در زمان غربال کردن کاندیداهای فروش بررسی کنید. برای چک کردن پیشینه کاری و عملکردی فرد به معرف هایی که او در فرم استخدامی ذکر کرده است تماس بگیرید.
اشتباهات رایج در هنگام استخدام فروشنده
طرح توجیهی تولید کود آهن کلاته FeEDDHSA
و تولید کودهای سکواسترین آهن FeEDDHA, FeEDDHSA ,FeHBED, FeEDTA توانسته است تا اثر بسیار بزرگی در پیشرفت دانش تولید کود آهن در ایران داشته باشد.
طرح توجیهی تولید کود آهن کلاته FeEDDHSA برای مجموعه تولید با ظرفیت ۸۰۰۰ تن برای تامین کود آهن مورد نیاز داخل و صادرات برای این مجموعه تدوین شد. این طرح توجیهی برای جذب سرمایه گذار ( بیزینس پلن ، طرح کسب و کار تجاری ، Business Plan ) تهیه شده است.
برندسازی ملی در حوزه برندینگ مکانی Place Branding در مبحث مدیریت برند و فرایند برندسازی ، است. قبلا برندینگ مکانی را در همین سایت معرفی و آن را به سه دسته زیر تقسیم نمودیم :
اکنون به توصیف برندینگ ملی Nation Branding ( برندینگ کشوری Country Branding ) خواهیم پرداخت. صرفنظر از اینکه یک کشور، چه میزان به ترویج و ارتقاء تصویر ملی خود در اذهان جامعه جهانی میاندیشد، پتانسیل و نقش برندسازی در ارتباطات ملی بسیار حائز اهمیت است. اغلب تصمیمگیرندگان این حوزه بر آن تاکید مینمایند اما نمیدانند که چگونه و از کجا باید شروع و آن را ارزیابی نمود. در ادامه به بیان 7 نکته کلیدی در جهت شناخت عناصر اصلی برندسازی ملی خواهیم پرداخت. لطفا این نکات را در برنامههای روی میزتان بگنجانید.
عادت رهبران موفق جهان یک درس بزرگ برای آنان است که بزرگ می اندیشند و قصد دارند که بزرگ شده و دنیای خود را تغییر دهند.
در بازار در حال تغییر امروز تنها مزیت رقابتی واقعی ، نه تنها داشتن یک طرح کسب و کار Business Plan ، بلکه یک نقشه کسب و کار است که می تواند شما را از جایی که هستید به جایی که می خواهید در کوتاه ترین بروید.
به عنوان یک رهبر در یک صنعت، باید برنامهریزی نوآوری استراتژیک داشته باشید. شما باید به طور مداوم به دنبال راه های جدید و یا بهتر از آنچه در حال حاضر وجود دارد، باشید. مصرف کنندگان با ارائه هر ویژگی یا خدمات جدید بسیار تحت تاثیر قرار گرفته و آنها تکامل مستمر و بهبود روز افزون را انتظار خواهند داشت که در جای دیگری پیدا نخواهند نمود