چرخه عمر محصول یکی از کلیدی مفاهیمی است که یک مدیر باید در مورد محصولات یا خدمات خود بداند. یک شرکت که به توسعه بازار و توسعه محصول میاندیشد ، باید تغییرات سلیقه ، تکنولوژی و رقبا را در نظر داشته باشد. برای اغلب محصولات میتوان چرخه عمر محصول را بر اساس فروش و سود پیش بینی شده ، ترسیم نمود. معمولا مدیران بازاریابی از چرخه عمر محصول برای حرکت به سوی پیشرفت و بهبود شرایط تولید محصولات میکنند و استراتژیهایی بکار میگیرند تا بتوانند بر این مسیر تأثیرگذاری مشخصی داشته باشند. چرخه عمر محصول Product Life Cycle : PLC از مرحله ایجاد محصول آغاز و سپس به مرحله توسعه بازار رفته و در پایان به افول یا نابودی خواهد رسید.
چرخه عمر محصول PLC دارای 5 مرحله یا بخش است .
در جدول زیر ویژگی هر مرحله از چرخه دیده میشود.
ادامه : چرخه عمر محصول
طرح توجیهی آزمایشگاه تشخیص طبی برای ویزای استارتاپ کانادا توسط آقای دکتر ح.ا به تیم مشاوران مدیریت ایران واگذار گردید . از آنجایی که یکی از فرزندان آقای دکتر با ویزای دانشجویی کانادا در حال تحصیل در دانشگاهی مونترال است ، وی نیز قصد دارد تا کسبوکار خود در این کشور آغاز نماید .از مهمترین مدارک برای دریافت ویزای سرمایهگذاری در کانادا ، طرح توجیهی است . از این رو ، آزمایشگاه تشخیص طبی در مونترال کانادا تحت برند X راهاندازی میشود. آزمایشگاه تشخیص طبی متعهد به ارائه راحتترین و دوستانهترین خدمات آزمایش خون به پزشکان منطقه اطراف آن است. آزمایشگاه تشخیص طبی شامل: بیوشیمی، هماتولوژی، بانک خون، سرولوژی، هورمون، میکروبیولوژی؛ و آزمایشگاههای پاتولوژی و عدم اعتیاد است.