در ادامه قسمت اول در خصوص مهارت فروش ، به تشریح سایر انواع مهارتهای فروش خواهیم پرداخت . این مهارتهای فروش به اثربخشی تیم فروش کمک شایابی خواهد نمود.
یک فروشنده حرفهای ، مذاکره فروش را با چند سوال آغاز مینماید. پرسیدن سوالات مناسب و هدفمند ، یکی از مهارتهای فروش است. سوال پرسیدن ، ابزاری برای درک خواسته مشتری است.یک فروشنده غیرحرفهای فقط هرچه به ذهنش میرسد ، میگوید ، شاید یکی از آن موارد مثل طعمه ماهیگیری ، موجب ایجاد انگیزه در مشتری بالقوه شده و فروش انجام شود. اما فروشنده حرفهای با هنر سوال پرسیدن ، میداند که چگونه باید یک محصول را تشریح نماید. ارزش پیشنهادی محصولات و فواید آن را به درستی توصیف مینماید.
از طرف دیگر ، کشف میزان بودجه ، زمان ، رقبا و فرایند خرید از این طریق اتفاق میافتد.
فروشنده حرفهای قادر است تا بیشتر زمانش را به گفتگو و برقراری ارتباط با مشتریان اختصاص دهد ، درحالیکه سایر فروشندگان در حال بازی با گوشی موبایل ، هماهنگ کردن مراسم عقد و عروسی دخترخاله، رفتن به فلان پاساژ پس از ساعت کاری ، اطلاع از قیمت فلان آرایشگاه هستند. مدیریت زمان یک انواع مهارتهای فروش است که حتما برای افزایش بهرهوری فروش یا اثربخشی فروش مهم است.
ادامه مطلب : مهارتهای فروش
بازاریابی شبکهای یا بازاریابی چند سطحی Multi-level marketing یکی از انواع بازاریابی است که از دید مخزن کاریابی آمریکا به این صورت تعریف میگردد :
نوعی از استراتژی فروش است که یک شرکت ، محصولات خود را بدون حضور واسط ( عمدهفروش / خردهفروش ) و حتی بدون تبلیغات ، مستقیما به دست مشتری میرساند و اگر مشتری از خرید خود راضی بود، قادر است تا محصولات شرکت برای دریافت سود به دیگران معرفی نماید ( برای محصولات شرکت بازاریابی نماید ).
توجه نمایید بازاریابی شبکهای با بازاریابی هرمی متفاوت است.
هر بازاریاب حاضر در بازاریابی شبکهای یک وظیفه دارد و آن ” افزایش فروش محصولات ” است تا بتواند درآمد کسب نماید. کسب درآمد به دو شیوه است :
برندینگ شخصی یا پرسنال برندینگ این روزها خیلی مهم شده است و شایان ذکر است که برنامهریزی این مبحث در حوزه مدیریت برند انجام میشود. برندسازی شخصی به فرایند تحلیل ، درک و ساخت تصویر ذهنی جهان برونی از شماست ( شکل دادن به طرز تلقی و نحوه نگرش دنیای بیرونی شما ) .