برندسازی ملی در حوزه برندینگ مکانی Place Branding در مبحث مدیریت برند و فرایند برندسازی ، است. قبلا برندینگ مکانی را در همین سایت معرفی و آن را به سه دسته زیر تقسیم نمودیم :
اکنون به توصیف برندینگ ملی Nation Branding ( برندینگ کشوری Country Branding ) خواهیم پرداخت. صرفنظر از اینکه یک کشور، چه میزان به ترویج و ارتقاء تصویر ملی خود در اذهان جامعه جهانی میاندیشد، پتانسیل و نقش برندسازی در ارتباطات ملی بسیار حائز اهمیت است. اغلب تصمیمگیرندگان این حوزه بر آن تاکید مینمایند اما نمیدانند که چگونه و از کجا باید شروع و آن را ارزیابی نمود. در ادامه به بیان 7 نکته کلیدی در جهت شناخت عناصر اصلی برندسازی ملی خواهیم پرداخت. لطفا این نکات را در برنامههای روی میزتان بگنجانید.