چرا اکثر برنامه های وفاداری مشتری به شکست می انجامد؟
این سوال خوبی است که برای دستیابی به وفاداری مشتری loyalty program با به آن پاسخ مناسبی دارد.
این سوالی است که باید از خود و از شرکتهایی که به شما پیشنهاد طراحی برنامه های وفاداری مشتری میدهند، بپرسید.
به گفته Capgemini ، شرکتهای آمریکایی تقریباً 2 میلیارد دلار در سال برای برنامه های وفاداری مشتری هزینه می کنند. و با این وجود ، 77 درصد از برنامه های وفاداری مشتری که فقط بر مدل ترنزاکشن ها ( معاملاتی ) تکیه می کنند ، در دو سال اول خود شکست می خورند.
چرا برنامه های وفاداری مشتری به شکست می انجامد
هنگام در نظر گرفتن دلایل احتمالی شکست برنامه های وفاداری ، باید در نظر داشته باشید که “شکست” را می توان به طرق مختلف تعریف کرد.
به عنوان مثال:
اینها همه نشانه های شکست برنامه وفاداری است ، اما هر کدام علل و راه حل های متفاوتی دارند.
با توجه به رقابت شدید ، شرایط برندها سخت تر و سخت تر میشود. برندی که بخواهد در انتخاب مشتری ، جایگاه رتبه یک را حفظ کند، باید واقعا سخت تلاش کند. صاحبان مغازه ها به سختی آموخته اند که حفظ مشتریان کار ساده ای نیست.
به پول ، زمان ، تلاش و برنامه استراتژی موثر نیاز دارد.
واضح است که مراقبت خوب از مشتریان در اولویت قرار دارد. باید پیوند دائمی مثبت بین نام تجاری شما و مشتریان ایجاد و تداوم یابد.
اگر به نتایج تحقیقات در مورد هزینه حفظ مشتری در مقابل هزینه جذب مشتری جدید ، یک مشتری راضی خوشبختانه می تواند تجربه مشتری خوبی را با سه نفر به اشتراک بگذارد در حالی که ناراضی قرار است تجربیات بد خود را با 10 نفر به اشتراک بگذارد.