محاسبه سرعت فروش Sales velocity
سرعت فروش چیست و چگونه باید سرعت فروش را اندازه گیری نمود ؟
فروش اغلب شاخص اندازه گیری میزان موفقیت اکثر مشاغل است. هرچه سریعتر بتوانید مشتری راغب (لیدز) خود را به مشتری بالفعل تبدیل نمایید، موفقیت کسب و کار شما نیز بیشتر خواهد شد.
اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که آیا فرایند فروش شما اثربخش است یا خیر ؟
خیلی از مدیران کسب و کارها، فروش را بیش از هر چیز دیگری در اولویت فعالیت خود قرار میدهند.
اگرچه فروش مهم است ، اما فرآیند فروش باید کارآمد باید باشد که به سود و رشد منطقی دست یابید.
بنابراین ، موفقیت بخش فروش خود را چگونه ارزیابی می کنید؟
سرعت فروش یکی از معیارهایی است که بسیاری از مشاغل از آن برای محاسبه بازده و سودآوری بخش های فروش خود استفاده می کنند.
بیشتر مشاغل بر دستیابی به فرصت های بیشتر در زمان کمتر تلاش میکنند. تلاشی که به دنبال حداکثر نمودن بازده استفاده از این فرصت ها متمرکز است.
اما این یک مشکل ایجاد می کند.
صرف زمان بیش از حد روی پر کردن قیف فروش ممکن است به این معنی باشد که می توانید هزینه های کمتری را برای بهبود معاملات قبلی خود انجام دهید.
کمک به مشتریان جدید بسیار خوب است ، اما ابتدا مشتریان موجود را راضی نگه دارید و به کاهش مدت زمان فروش ( چرخه فروش ) توجه نمایید. زیرا هزینه حفظ مشتری در مقابل هزینه جذب مشتری جدید بسیار پایین تر است.
نتایج معادله سرعت فروش نشان دهنده اثربخشی کلی تیم فروش است همان جایی که شما میتوانید برای بهبود بهره وری فروش و سلامت کسب و کار خود، روی آن کار کنید.
سرعت فروش Sales velocity معیاری است که برای اندازه گیری سرعت تبدیل و افزایش “فرصت ها” به “فروش ماه به ماه” استفاده کنید.
وقتی به سرعت فکر می کنید ، اولین چیزی که به ذهن شما خطور می کند ممکن است “کیلومتر در ساعت” باشد ، در حالی که سرعت فروش “درآمد ماهانه” را نشان می دهد.
اندازه گیری سرعت فروش یکی از مهمترین استراتژی ها برای بررسی سرعت درآمد شما در کسب و کار است و برای افزایش سرعت باید بدانید که کدام اهرم ها را بکشید.