چه چیزی مهمتر است : جذب مشتری جدید یا حفظ مشتریان موجود؟
این یک سوال کلاسیک در زمینه فروش و بازاریابی در ذهن هر مدیر فروش یا مدیر بازاریابی است. سوالی است که اکثر مدیران عامل به سرعت با “البته هر دو” به آن پاسخ می دهند.
اما به همین سادگی نیست. منابع محدود هستند و شما باید بتوانید زمان و تلاش برای مشتریان جدید در مقابل کسانی که قبلاً داشته اید را اندازه گیری نمایید. آیا واقعاً 50-50 عدد درستی است؟
طبق یک مطالعه ، شرکت ها بیش از حفظ مشتری بر جذب مشتری جدید تمرکز دارند ، حتی اگر جذب مشتریان جدید برای آنان 7 برابر بیشتر هزینه داشته باشد.
هزینه جذب مشتری جدید می تواند پنج برابر بیشتر از حفظ مشتری موجود باشد. افزایش 5% در حفظ مشتری می تواند سود را از 25%-95% افزایش دهد. میزان موفقیت در فروش به مشتری که قبلاً داشته اید 60%-70% است ، در حالی که میزان موفقیت در فروش به مشتری جدید 5%-20% است.
افزایش مشتری سریع ترین راه برای رشد کسب و کار و بارزترین راه برای دستیابی به اهداف کوتاه مدت درآمد است.