زمانی که برای خرید یک آبکش پلاستیکی سبز ؛ به یک مغازه لوازم پلاستیکی فروشی رفتم ، یاد واژه اعتماد افتادم و اینکه چطور میشود که به چیزی که در آن اعتماد معنایی ندارد ، میتوان به دنبال اعتماد گشت.
شخصی اخیراً 450 میلیون دلار برای نقاشی Salvator Mundi پرداخت کرده است ( نقاشی که برای مدت طولانی در دسترس نبود و توسط لئوناردو داوینچی از عیسی مسیح که به سفارش پادشاه لوئیس هفتم فرانسه بیش از 500 سال پیش ساخته کشیده شده است )
صحت و شرایط قطعه مورد تردید قرار گرفته است. دستهایی که پشت معرفی این نقاشی ، بسیار مشکوک بودند – که میتوانست نشانهای بر جعلی بودن آن باشد. واقعا کسی میتوانست برای این تابلو پر از ریسک و ترید ، چک بکشد که به آن ایمان داشته باشد و نشان دهد ، که هنر در نهایت درباره ایمان و اعتماد است. در جهان خریدوفروش ، اعتقاد و ایمان طرفین معامله ، یک چهارچوب اساسی است. زیرا هر آنچه مشتری پیش از تماس با شما باید بداند را پرسیده است و اطلاعات کافی از شما و مورد معامله کسب کرده است.
نقش اعتماد در دنیای غرب بیشتر از خاورمیانه پر رنگ است. به قول نانوشته یک هلندی بیشتر میتوان اعتماد نمود تا یک سند محضری از سوی خاورمیانه ای.
در دنیای آزاد و شفاف اطلاعات ، یک مشتری به راحتی میتواند اطلاعات زیادی از کسبوکار شما به دست آورد :