دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال یکی از انواع بازاریابی است که در این مطلب به تشریح استراتژیهای آن خواهیم پرداخت اما پیش از آن بهتر است که ببینیم ، دیجیتال مارکتینگ چیست.
دیجیتال مارکتینگ عبارت است از بازاریابی بر بستر اینترنت و وسایل الکترونیکی ( بازاریابی تحت وب ) . بازاریابی دیجیتال شامل تمام تلاشهای بازاریابی است که از یک دستگاه الکترونیکی یا اینترنت استفاده میکنند. شرکتها با استفاده از ابزار و رسانههای دیجیتالی مانند موتورهای جستجو، رسانههای اجتماعی، ایمیل و سایر وبسایتها برای ارتباط با مشتریان فعلی و آینده خویش استفاده مینمایند.
بهترین بازاریابان دیجیتال تصویری واضح از اهداف کلیدی و نحوه انجام هر کمپین بازاریابی دیجیتال دارند. بازاریابان بسته به اهداف استراتژی بازاریابی خود از طریق رسانههای رایگان و رسانههای غیر رایگان کمپین بزرگتری را برگزار مینمایند.
همانطور که در نمودار فوق میبینید ، هر یک از عناصر یا اجزای بازاریابی دیجیتال ، خود یک سرفصل است که میتوان در مورد آنها ، ساعتها میتوان صحبت نمود. با این حال ، سعی خواهم نمود که آنها را به صورت خلاصه در استراتژیهای دیجیتال مارکتینگ مورد بررسی قرار مدهیم. در این حالت احتمال موفقیت بازاریابی آنلاین / بازاریابی تحت وب شما افزایش میابد.
یک دامین بخرید که نامش به کسبوکار شما ارتباط داشته باشد و برند خود را بسازید
سعی کنید از هاست اشتراکی استفاده نکنید و هاست اختصاصی خود را بخرید.
در خصوص ساختار وب سایت خود فکر کنید و با یک مشاور برندینگ صحبت نمایید ، هرگز مهندسی وب سایت خود را به یک شرکت طراحی وب ندهید. باید خودتان “حس وب سایت” خود را خودتان طراحی نمایید. وب سایتهای بدون حس ، بدون مشتری خواهند بود.
سعی نمایید که سرعت وب سایت خود را تا جای ممکن افزایش داد و از استفاده از تصاویر غیرضروری بپرهیزید.
سئو یک فرایند یکباره نیست و باید به صورت مداوم روی آن زمان بگذارید . اگر دقیقا نمیدانید که باید در خصوص سئوی سایت خود چه کار انجام دهید ، حتما از یک متخصص کمک بگیرید. دقت نمایید ، کسی که ادعا سئو کردن سایت شما را دارد ، اصلا از استراتژی سئو مطلع نیست. او باید بتواند برنامه استراتژی سئو را برای یک سال به صورت مکتوب به شما بدهد.