امنی چنل مارکتینگ (امنی چنل مارکتینگ) Omnichannel Marketing چیست؟
استراتژی خرده فروشی (امنی چنل مارکتینگ) Omnichannel یک رویکرد سازمانی بین کانالی (کراس چنل cross-channel) برای بازاریابی، فروش و خدمت به مشتری است که یک تجربه مشتری یکپارچه و منسجم را ایجاد میکند بدون توجه به اینکه مشتری شما چگونه، چه زمانی یا کجا به برند شما دسترسی پیدا میکند.
کلمه کلیدی در اینجا “بین کانال cross-channel” است در مقابل چند کاناله multi-channel :
زیرا در حالی که همه افراد در Omnichannel از چندین کانال استفاده می کنند، همه فعالیت های multi-channel شامل Omnichannel نیستند.
کراس چنل شامل ترکیب و به اشتراک گذاری داده ها در تمام کانال ها برای ایجاد یک تجربه مشتری مداوم و یکپارچه است.
برنامهریزی و بهینهسازی ابزارهای ارتباطی بازاریابی همیشه فعال و متمرکز بر کمپین در نقاط ارتباطی مختلف چرخه حیات مشتری برای به حداکثر رساندن لیدز (مشتری راغب) و فروش – در عین حال ارائه یک تجربه مشتری بینظیر برای تشویق وفاداری مشتری
بسیاری از شرکتها تلاش میکنند تا از هر کانالی برای مشتری تجربه ایجاد نمایند، در حالیکه مدیران باید در عوض، تمرکز خود را به دو یا سه تعامل بین کانالی با مشتری محدود کنند.
برای درک استراتژی بازاریابی ، ابتدا باید کانال های مورد استفاده برای اجرای این استراتژی ها را بشناسیم. کسب و کارهای خرده فروشی در درجه اول از دو کانال برای بازاریابی محصولات یا خدمات خود و ارتباط با مشتریان استفاده می کنند.