ساخت نام برند زیبا جذب و متفاوت نیاز به دانش و مهارتی دارد که مبتنی بر استراتژی مدیریت برند است. در این مقاله قصد داریم تا به موارد زیر پاسخ دهیم :
نام برند یا نام تجاری عبارت است که تمام آنچه یک شرکت میتواند داشته باشد. برند ، دارایی یک شرکت است. اما باید بدانید که نام برند از نام شرکت متفاوت است. مثلا شرکت “ارتباطات تأمین شمس نوین” مالک برند ” رایتل” است.
نام برند میتواند زمینه مناسبی برای توسعه کسبوکار و ایجاد برند زیرمجموعه Sub-Brand باشد . زمانی که نام انتخاب و در بازار منتشر شد ، عملا تغییر آن یک خرابکاری بزرگ محسوب میشود که هزینه بسیار در پی خواهد داشت ، پس نام برند باید از ابتدا به درستی انتخاب شده باشد. برای ساخت برند زیبا ، جذاب و متفاوت برای محصولات و خدمات خود میتوانید از مشاوره حرفهای برند ما استفاده نمایید و یا از مطالب متفاوت سایت ما بهره ببرید تا در مسیر ساخت نام برند گامهای منطقی و صحیح بردارید. با ترکیب مناسب استعدادها، خلاقیت و صبر، ممکن است بتوانید نامهایی که شما دنبال آن هستید را پیدا نمایید.
با این حال، آنچه ممکن است این کار در ابتدا آسان به نظر آید اما به سرعت به عملی فوقالعاده چالشبرانگیز تبدیل میشود. محدودیتهایی بسیار وجود دارد مانند پیدا کردن نام برند منحصربهفرد با دامنه com قابل ثبت ، انتخابهای شما را محدود میکند و شما را مجبور میکند دامنه تخیلات خود را گسترش دهید – احتمالا فراتر از زمان و تواناییهای خلاقانه خویش.
شما به دلایل متفاوتی ممکن است که فرایند ساخت برند را شروع نمایید ، اما همه اینها آنان ریشه در دو عنوان اساسی دارد :
دلیل شروع فرایند ساخت نام برند ، مهم نیست – مهم این است که شما یک نام جدید نیاز دارید و انتخاب این نام هم سخت است.
شاید این بزرگترین افسانه پیرامون نامگذاری است. غالب مردم بیان میکنند که با شنیدن یک باره یک نام در خصوص آن میتوانند تصمیم گیرند ، که این کاملا نادر است. در واقع نامهای خوب ، استراتژیک هستند و نیاز به آزمودن و اثبات دارند. بنابراین هنگامیکه شما نام یک شرکت جدید ، خدمت جدید یا محصولی جدید را انتخاب مینمایید – قوانین همچنان یکسان است.
برای رسیدن به اسم مناسب و زیبا ، اول باید داستان برند خود را کشف نموده باشید – داستانی که بهترین نما از برند شما باشد.
نام برند ، خلاصهترین شکل بیان داستان برند است. نامگذاری فقط یک مرحله ، اما مرحله بسیار مهمی است. مرحله بعدی ، بیان داستان برند است. زمانی که نام برند به میزان زیاد به کار گرفته شود و در همهجا حاضر باشد ، به این معنا است که بخش عمدهای از ارزش برند را در برمیگیرد. برند به صورت تدریجی خارج از سازمان منتقل میشود ، از طریق مکالمات ، ایمیلها ، وبسایت یا بستهبندی ، کارت اعتباری یا هدایای سازمان – هر کجا که نیاز باشد.
ادامه : ساخت نام برند زیبا جذاب متفاوت
طرح توجیهی رستوران ایتالیایی ۷ ستاره توسط گروه سرمایه گذاری ا.ت به تیم مشاوران مدیریت ایران واگذار شد . در این طرح توجیهی ( بیزینس پلن Business Plan ) باید بتوانیم برای جذب یک شرکت ایتالیایی این طرح را به صورت حرفه ای توجیه نماییم. زیرا گروه سرمایه گذاری قصد دارد تا تمام استانداردهای مرتبط با طراحی داخلی ، ارائه خدمات ، دستور العملهای پخت را از شرکت ایتالیایی دریافت و در ضمن به صورت مستمر به روز رسانی نماید.سرمایه گذار این مجموعه مدیریت ۵ رستوران در تهران ، اصفهان و شیراز و دوبی را بر عهده دارد .